شهر قدیمی سوخوتای، شهری باستانی در تایلند

به گزارش مجله نایس پاتوق، در روز هایی که تب سفر به تایلند در میان گردشگران داغ است، اطلاع از مکان های مختلف دیدنی و تفریحی این کشور برای تجربه سفری خوب بسیار مهم و لازم است. شهر قدیمی و باستانی سوخوتای جاذبه ای دیدنی است که علاوه بر دیدنی های تاریخی برای غذا، اجناس و تفریحات متفاوت خود شهرت دارد. برای آشنایی بیشتر با این شهر، با خبرنگاران همراه شوید.

شهر قدیمی سوخوتای، شهری باستانی در تایلند

با تور تایلند به طبیعتی همچون بهشت سفر کنید

در این شهر قدیمی که جزو میراث یونسکو نیز محسوب می گردد، تعداد بسیار زیادی خانه و معبد قدیمی وجود دارد. شهر سوخوتای به عموام اولین پایتخت دودمان سیام، مهد فرهنگ و هنر تایلند بوده است. هنر، معماری و زبان از این شهر سرچشمه گرفته است. سوخوتای به معنای طلوع شادی است و در آن موقع پادشاه سکوت و آرامش این شهر بسیار می ستود.

از آنجایی که این شهر در فاصله ای به نسبت طولانی از بانکوک قرار گرفته، گردشگران کم تری از آن دیدن می نمایند. اکثر معابد و خانه های باستانی سوخوتای در میان پارک تاریخی سوخوتای قرار گرفته اند. سوخوتای در حال حاضر به روستایی کوچک تبدیل شده است. با سفر به آنجا نه تنها از مکان های باستانی و زیبایش دیدن می کنید، بلکه از نزدیک با سبک زندگی روستایی تایلندی نیز آشنا خواهید شد.

دیدنی های سوخوتای

بازدید از سوخوتای مانند سفر در تاریخ است چرا که این شهر به خوبی ویژگی های قدیمی و باستانی خود را حفظ نموده است. دوازده کیلومتر آن طرف تر، پارک تاریخی سوخوتای قرار گرفته است.

پارک تاریخی سوخوتای با مساحتی در حدود 70 کیلومتر مربع، بیش از صد و نود خانه و معبد را در خود جای داده است. داخل پارک دیوار شهر و خاکریز وجود دارد و در وسط آن وات موهاتات (Wat Muhathat) دیده می گردد که به عنوان مرکز اصلی قلمرو پادشاهی و قصر شاهی شناخته می شده است. در شمال شهر قسمتی حفاظت شده وجود دارد که گفته می گردد شروع فرومانروایی پادشاه از آن نقطه بوده است. با قدم زدن میان پارک، حداقل با سه معماری مختلف روبرو خواهید شد. در این پارک قسمت های دیدنی زیادی وجود دارد.

در صورت داشتن وقت، حتما از پارک سیسات چنالای (Si satchanalai) دیدن کنید. این پارک در 60 کیلومتری شهر سوخوتای قرار گرفته است و واقعا ارزش دیدن را دارد.

غذا در سوخوتای

منظره غذایی سوخوتای مثل دیگر جا های تایلند، نمایانگر دست فروشان و غرفه دارانی است که در خیابان یا غرفه های کوچک به فروش غذا مشغول هستند. اما در میان انواع غذا ها اگر غذایی باشد که سوخوتای به داشتن آن شهرت داشته باشد، آن نودل سوخوتای است که میان غذا های تند تایلند، رکورد تند ترین غذا را نصیب خود نموده است. شما به راحتی می توانید این غذا را در همه مغازه ها و غرفه ها پیدا کنید.

تفریحات شبانه در سوخوتای

تفریحات شبانه سوخوتای همخوانی زیادی با باستانی و میراث یونسکو بودن این شهر ندارد. ترکیب نور و صدا در پارک تاریخی سوخوتای فضایی هیجان انگیز را به وجود می آورد و تا ساعت 8 شب ادامه دارد. این موقعیتی ناب برای دیدن منظره زیبای غروب افتاب از داخل پارک است. چرا که در روز هایی به غیر از آدینه ها این پارک ساعت 6 عصر تعطیل می گردد. همچنین خیابانی مخصوص پیاده روی نیز بیرون پارک وجود دارد که می توانید در کنار قدم زدن و لذت بردن از مناظر، غذا هم تهیه کنید.

خرید در سوخوتای

سوخوتای برای اجناس سفالی، طلا و جواهرات نقره خود شهرت بسیار دارد. اجناس سفالی با طرح های ساده و سنتی خود منظره زیبایی را به خانه شما خواهند بخشید. اجناس و جواهرات طلا و نقره نیز زیبایی و منحصر به فردی خاص خود را دارند. به جای آن که این اجناس به اشکالی از پیش مشخص شده دربیایند، به شکل بافته هایی ریز و دست بافت درست می شوند.

هتل های سوخوتای

هتل های شهر با فاصله کمی از شهر قدیمی و در شهر جدید قرار دارند. همچنین در پارک تاریخی نیز چند هتل کوچک وجود دارد. با این که کمی از راه اصلی منحرف خواهید شد، استفاده از هتل های پارک بهتر و با صرفه تر است و با تاکسی یا اتوبوس می توانید خود را به آن ها برسانید. بسیاری از هتل های شهر جدید دوچرخه و اسکوتر اجاره می دهند و این فرصت بسیار خوبی برای کسانی است که می خواهند شهر و زیبایی های آن را از نزدیک و با سرعت دلخواه خود ببینند.

آدرس

تایلند، 427 کیلومتری شمال بانکوک

راستا دسترسی

از بانکوک تا سوخوتای نزدیک به 6 ساعت راه است. این راه را می توانید با تاکسی، اتوبوس، قطار یا هواپیما طی کنید. همچنین تور هایی هستند که از ایران به مقصد تایلند حرکت می نمایند و در برنامه سفرشان بازدید از شهر سوخوتای وجود دارد. با این تور ها نیز می توانید همراه شوید.

منبع: کجارو / thailand-guide.com
انتشار: 14 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: nicepatogh.ir شناسه مطلب: 440

به "شهر قدیمی سوخوتای، شهری باستانی در تایلند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شهر قدیمی سوخوتای، شهری باستانی در تایلند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید