شهر باستانی 4000 ساله مادی

به گزارش مجله نایس پاتوق، شهر باستانی 4000 ساله مادی که در شهر فیوم مصر واقع شده است، همچنان به روشنگری تاریخ ادامه می دهد.

شهر باستانی 4000 ساله مادی

به گزارش خبرنگاران، این شهر تاریخی که بین سال های 2050 قبل از میلاد تا 1650 قبل از میلاد در دوران پادشاهی میانه مصر ساخته شد و میزبان قدیمی ترین معابد دوره پادشاهی میانه نیز بوده است.

پادشاهی میانه دوره ای از تاریخ مصر باستان است که پس از دوره نخست میانی و پیش از دوره دوم میانی پدیدار شد. این دوران همراه با آرامش نسبی در کشور و توسعه فعالیت های مالی و تجاری بود. فرعون های پادشاهی میانه در میان سال های 2055 تا 1650 پیش از میلاد مسیح و برای نزدیک به 400 سال بر مصر فرمانروایی می کردند.

این شهر 4000 ساله، جایی که معابد ساخته شده به وسیله آمنهوتپ در آن قرار گرفته است، سال ها منتظر بود تا مانند رازی از زیر شن ها آشکار گردد. بر روی دیوار های معبد، نوشته هایی در خصوص فرایند ساخت و ساز شهر و پادشاهان وجود دارد.

علاوه بر نام پادشاهان بر روی دیوار های معبد، اطلاعاتی در خصوص اعتقادات مذهبی در مصر باستان و فرایند ساخت و ساز شهر نیز وجود دارد. در شهر باستانی مادی، پناهگاهی نیز وجود دارد که مخصوص تمساح هایی بود که در زمان فرعون، مقدس به حساب می آمدند. در این نقطه تخم های تمساح ها نیز نگهداری می شوند.

شهر باستانی مادی که پیش از کشف، سال ها زیر ماسه ها پنهان بود، جاده ای به طول 336 متر و عرض 7 متر دارد که در کناره های آن 23 مجسمه وجود دارد. بعضی از مجسمه های موجود در جاده به شکل شیر و بعضی دیگر به شکل شیری با چهره انسان ساخته شده اند.

با این حال، این شهر که در اواخر قرن سوم به سرنوشت خود رها شد، به مرور زمان در شن ها مدفون شد و منتظر ماند تا سال 1937 به وسیله باستان شناسان به سطح زمین بازگردانده گردد. این شهر تاریخی 4000 ساله که به عنوان یک موزه در فضای باز به شمار میرود، در سال 1937 به وسیله گروهی از باستان شناسان دانشگاه میلان کشف شد.

منبع: فرارو
انتشار: 14 تیر 1401 بروزرسانی: 14 تیر 1401 گردآورنده: nicepatogh.ir شناسه مطلب: 2050

به "شهر باستانی 4000 ساله مادی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شهر باستانی 4000 ساله مادی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید