سیب زمینی باعث استعفای یک وزیر ژاپنی شد!

به گزارش مجله نایس پاتوق، ایسنا نوشت: وزیر دادگستری ژاپن به اتهام فریب و سوء استفاده از قدرتش در انتخابات مربوط کناره گیری کرد. این استعفا بعد از آن صورت گرفت که رسانه ها گزارش کردند، دفتر وی هدایایی همچون سیب زمینی و ذرت به اعضای حوزه انتخابیه بخشیده است.

سیب زمینی باعث استعفای یک وزیر ژاپنی شد!

به گزارش الجزیره، او همچنین به اتهام هدیه دادن به یک نشریه زرد متهم شده است.

آقای کاتسویوکی کاوای استعفای خود را در روز پنجشنبه به نخست وزیر شینزو آبه تقدیم کرد تا به دومین وزیر کابینه تبدیل گردد که در کمتر از یک هفته و به دلیل رسوایی مربوط به انتخابات استعفا می دهد. هدیه دادن در هر شرایطی نقض قانون انتخابات در ژاپن محسوب می گردد.

او همچنین متهم است که برای حضور همسرش در انتخابات مجلسی ژاپن از نفوذ خود استفاده نموده است. همسر کاوای اینک نماینده مجلس ژاپن است.همسر این وزیر مستعفی نیز به پرداخت مبالغ زیاد به کارمندان حوزه انتخاباتی اش متهم شده است.با این وجود، آقای کاوای (وزیر مستعفی) در خصوص اتهامات وارد شده اظهار بی اطلاعی نموده و هرگونه نقض قوانین را رد می نماید.

وی دلیل استعفایش را ممانعت از ضربه خوردن به اعتماد عمومی در سیستم دادگستری بیان نمود.

کاوای در ماه گذشته به عنوان وزیر دادگستری انتخاب شد. شینزو آبه نخست وزیر ژاپن نیز شروع به کار کابینه را در هفته گذشته رسما گفت.

در هفته گذشته آقای اسشو سوگاوار وزیر وقت تجارت ژاپن به اتهام نقض قانون انتخابات از سمت خود استعفا کرد. او نیز به دلیل هدیه خربزه و پرتقال و در مواردی خاویار گران به بعضی از رای دهندگان در توکیو کناره گیری کرد.

وزیر تجارت سابق ژاپن همچنین به دلیل پرداخت 20 هزار ین به یکی از طرفدارانش که یکی از اعضای خانواده خود را از دست داده بود، متهم شد. پرداخت در ژاپن پول برای کسانی که اعضای خانواده و عزیزان خود را از دست می دهند، فرآیندی رسمی و مرسوم است.

2323

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 29 آذر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: nicepatogh.ir شناسه مطلب: 552

به "سیب زمینی باعث استعفای یک وزیر ژاپنی شد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سیب زمینی باعث استعفای یک وزیر ژاپنی شد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید