سهم گروه بهمن در بازار خودرو های کشنده 11 درصد رشد کرد
به گزارش مجله نایس پاتوق، آنالیز عملکرد گروهِ بهمن در حوزه کامیون کشنده در سال 1403، از رشد 11 درصدی سهم گروه بهمن نسبت به سال 1402 حکایت دارد.

گروهِ بهمن که با دو شرکت زیرمجموعه خود یعنی سیبا موتور و بهمن دیزل از بازیگران اصلی بازار خودرو های تجاری به شمار می رود، در سال های اخیر با توسعه فضای فراوری و بهینه سازی خطوط فراوری، اکنون سبد متنوعی از محصولات تجاری سبک و سنگین را در اختیار داشته است. این شرکت توانسته است سهم قابل توجهی از بازار کامیون، کامیونت و کشنده را به خود اختصاص دهد.
آنالیز عملکرد گروه بهمن در حوزه خودرو های تجاری در سال 1403، از رشد سهم دو شرکت سیبا موتور و بهمن دیزل در بازار خودرو های تجاری و در حوزه فراوری کامیون کشنده، حکایت دارد.
بهمن دیزل که در سال 1402 حدود 10 درصد سهم بازار خودروهای کشنده را در اختیار داشته است، با رشد دو درصدی سهم خود را به 12 درصد و سیبا موتور با سهم 7 درصدی در سال 1402، با رشد بیش از دو برابری، سهم خود را به 16 درصد در سال 1403 افزایش داده است. این به این معناست در مجموع سهم 17 درصدی گروه بهمن در بازار کشنده، در سال 1402، با رشد 11 درصدی به 28 درصد در سال 1403 ارتقا پیدا نموده است.
بهمن دیزل به عنوان یکی از اعضای مهم خانواده بهمن، سال 1403 با عرضه محصولاتی چون کشنده BD500 و X9 (پیشرفته ترین کشنده بازار ایران)، کامیون BD300 باری و کمپرسی، کامیونت فورس 6تن خواب دار و بدون خواب، فورس 8.5 تن خواب دار، وانت F38، مینی بوس پگاسوس توانسته سهم قابل توجهی از بازار خودرو های تجاری را کسب کند و امپاور BD460 از محصولات فراوریی تازه این شرکت در سال 1404 خواهد بود.
سیباموتور فراوریکننده خودرو های تجاری با برند فاو از دیگر زیرمجموعه های گروهِ بهمن به شمار می رود که سال گذشته با فراوری کشنده تک محور و جفت محورJ6-P460و کامیون Tipper-460 توانست با جهشی قابل ملاحظه، سهم خوبی از بازار خودرو های تجاری را به خود اختصاص دهد. محصول آینده این شرکت نیز فاو J7 است.
گروهِ بهمن با دو تجاری ساز خود یعنی بهمن دیزل و سیباموتور پیروز شده است به مدت 6 سال متوالی جایگاهِ نخست خدمات فروش حوزه تجاری را به خود اختصاص دهد.
منبع: بیت ران