سقوط دومین جنگنده تایوان در عرض سه ماه اخیر

به گزارش مجله نایس پاتوق، نیروی هوایی تایوان اظهار داشت یک فروند جنگنده میراژ این کشور در پی مسائل فنی در دریا سقوط نموده است.

سقوط دومین جنگنده تایوان در عرض سه ماه اخیر

به گزارش سرویس بین الملل خبرنگاران، بعد از سقوط یک فروند جنگنده اف-16 تایوان در ماه ژانویه، تایپه اکنون از سرنگونی یک جنگنده دیگر این کشور اطلاع داد.

نیروی هوایی تایوان امروز (دوشنبه) اطلاع داد یک فروند جنگنده میراژ 2000 این کشور پس از مسائل مکانیکی در سواحل جنوب شرقی جزیره، به دریا سقوط کرد.

به نوشته خبرگزاری رویترز خلبان این جنگنده سقوط نموده، که دومین حادثه مشابه برای هواپیماهای جنگی تایوان در عرض سه ماه است، نجات پیدا نموده است.

نیروی هوایی تایوان در بیانیه ای شرح داد که جنگنده ساخت فرانسه لحظاتی بعد از ساعت 10 صبح (به وقت محلی) در یک ماموریت آموزشی از پایگاه هوایی چیهنگ در تایتونگ از زمین برخاست و گزارش داد که پس از یک مشکل فنی مجبور به بازگشت است.

بر اساس این گزارش، جنگنده نتوانست سالم به پایگاه هوایی برگردد اما خلبان بر فراز دریای جنوب پایگاه بیرون پرید و این هواپیما در دریا سقوط کرد.

به نوشته رویترز، نیروی هوایی تایوان گفته یک تیم تحقیقاتی تشکیل و به تایتونگ فرستاده شده است. تایوان اولین جنگنده های میراژ خود را در سال 1997 دریافت کرد، اگرچه از آن موقع تا به امروز چندین بار ارتقا یافته اند.

در ماه ژانویه بود که نیروی هوایی تایوان، آموزش رزمی ناوگان جنگنده های اف-16 خود را پس از سقوط یک مدل نو از این هواپیما در دریا که منجر به کشته شدن خلبان شد، به حالت تعلیق درآورد.

سال گذشته نیز دو جنگنده اف-5ای که برای اولین بار در دهه 1970 در نیروی هوایی تایوان وارد خدمت شدند، پس از اینکه ظاهراً در طول یک مأموریت آموزشی در هوا با هم برخورد کردند، به دریا سقوط کردند. در اواخر سال 2020 نیز یک فروند جنگنده اف-16 اندکی پس از برخاستن از پایگاه هوایی هوآلین در سواحل شرقی تایوان در یک مأموریت آموزشی معمول، ناپدید شد.

به نوشته رویترز، در حالی که نیروی هوایی تایوان به خوبی آموزش دیده است، در دو سال گذشته بارها و بارها در کوشش بوده است تا هواپیماهای نظامی چینی را که در منطقه دفاع هوایی این کشور نفوذ می نمایند، رهگیری نمایند، اگرچه این حوادث به این فعالیت های رهگیری مرتبط نبوده است.

خ

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 8 خرداد 1401 بروزرسانی: 8 خرداد 1401 گردآورنده: nicepatogh.ir شناسه مطلب: 2016

به "سقوط دومین جنگنده تایوان در عرض سه ماه اخیر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سقوط دومین جنگنده تایوان در عرض سه ماه اخیر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید