سفارتخانه های انگلیس و آمریکا در یمن فعالیت های خود را در عدن از سر می گیرند

به گزارش مجله نایس پاتوق، خبرنگاران: منابع دیپلماتیک اعلام کردند که سفارتخانه های انگلیس و آمریکا در یمن نیز به زودی فعالیت های خود را در شهر عدن واقع در جنوب این کشور از سر می گیرند.

سفارتخانه های انگلیس و آمریکا در یمن فعالیت های خود را در عدن از سر می گیرند

جهت دریافت خدمات اجرای گاردن روف با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. روف گاردن و بام سبز با بهترین قیمت و بهترین کیفیت را از ما بخواهید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روزنامه القدس العربی، منابع دیپلماتیک خاطرنشان کردند که سفارتخانه های انگلیس و آمریکا در یمن به زودی فعالیت های خود را در شهر عدن واقع در جنوب این کشور از سر می گیرند.

این منابع که نخواستند نامشان فاش گردد به خبرگزاری آناتولی گفتند که سفارتخانه های انگلیس و آمریکا در یمن نیز همچون سفارتخانه های کشورهای شورای همکاری خلیج فارس، به عدن منتقل می گردد.

سفارت انگلیس در صنعا یازدهم فوریه گذشته به دلایل امنیتی و سیاسی تعطیل شده بود. این در حالی است که سفارت آمریکا نیز دهم فوریه به همین دلیل تعطیل شده بود.

در پی تسلط گروه مردمی انصارالله بر صنعا و استعفای عبدربه منصور هادی از ریاست جمهوری، بعضی کشورهای حاشیه خلیج فارس از جمله عربستان، امارات، کویت، قطر و بحرین سفارتخانه های خود را در صنعا پایتخت یمن به حال تعلیق درآوردند و به آتش بحران در این کشور دامن زدند. این کشورها برای مشروعیت بخشیدن به عبدربه منصور هادی سفارتخانه های خود را به عدن منتقل کردند.

از میان کشورهای این شورا تنها عمان سفارت خود را به عدن منتقل ننموده است.

در حالی که مذاکرات بین گروه های سیاسی یمنی و انصارالله به نتایج مثبتی رسیده و طرفین برای تشکیل شورای ملی به توافق رسیده بودند، اعلام شد عبدربه منصور هادی از صنعا به استان عدن فرار نموده است.

منصور هادی که از حمایت عربستان سعودی برخوردار است، بلافاصله در عدن در بیانیه ای، خود را رئیس جمهور یمن نامید و اقدامات انصارالله و توافقات اجرا شده را باطل خاطرنشان کرد.

ر

منبع: تسنیم
انتشار: 6 اسفند 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: nicepatogh.ir شناسه مطلب: 722

به "سفارتخانه های انگلیس و آمریکا در یمن فعالیت های خود را در عدن از سر می گیرند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفارتخانه های انگلیس و آمریکا در یمن فعالیت های خود را در عدن از سر می گیرند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید