سامانه صدور پروانه دفاتر پیشخوان خدمات راه اندازی شد
به گزارش مجله نایس پاتوق، به گزارش خبرنگاران به نقل از رگولاتوری، مهرداد ویسی مدیرکل صدور پروانه خدمات پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با اعلام این خبر گفت: به منظور افزایش رضایتمندی مشترکان، سامانه جدید صدور پروانه دفاتر پیشخوان خدمات دولت و فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) روستایی از ابتدای اسفند امسال راه اندازی و در اختیار مردم نهاده شد.

وی توضیح داد: با راه اندازی این سامانه، ضمن کاهش سفرهای شهری و بین شهری، متقاضیان بدون احتیاج به مراجعه حضوری مکرر و یا ارسال فیزیکی مدارک و مستندات می توانند با مراجعه به سامانه جدید به صورت الکترونیکی ثبت نام و مستندات خود را بارگزاری نمایند و حضور متقاضی فقط در مرحله احراز هویت الزامی است.
ویسی گفت: تمامی دفاتری که پیش از ابلاغ مصوبه هیات وزیران در تاریخ 25 آبان 96 با عناوین مختلف از دستگاه های اجرایی موضوع ماده 5 قانون مدیریت خدمات کشوری، مجوز فعالیت دریافت نموده و فعال بوده اند، در صورتی که تا خاتمه امسال درخواست خود را برای تبدیل به دفاتر پیشخوان خدمات دولت و یا دفاتر ارتباطات و فناوری اطلاعات (ICT) روستائی به رگولاتوری ارائه نمایند، مشمول پرداخت حق انتشار صدور پروانه نمی شوند.
ویسی تاکید نمود: معافیت پرداخت حق انتشار صرفاً برای دفاتری است که تا خاتمه اسفند 98 برای تبدیل به دفاتر پیشخوان خدمات دولت و یا دفاتر ارتباطات و فناوری اطلاعات (ICT) روستائی اقدام می نمایند و درخواست هائی که پس از این مهلت زمانی به رگولاتوری ارسال می گردد به عنوان درخواست پروانه جدید تلقی شده و براساس ماده 5 مصوبه 3-289 کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات درباره اصول حاکم بر صدور پروانه دفاتر پیشخوان خدمات دولت و بخش عمومی غیردولتی و دفاتر ارتباطات و فناوری اطلاعات (ICT) روستائی مشمول پرداخت حق انتشار صدور پروانه می شوند.
وی توضیح داد: متقاضیان می توانند برای صدور یا تجدید پروانه دفاتر خود به پایگاه اینترنتی رگولاتوری به آدرس www.cra.ir ، بخش خدمات/صدور پروانه ارائه خدمات پستی و دفاتر پیشخوان خدمات/صدور پروانه دفاتر پیشخوان خدمات/ورود به سامانه، مراجعه نمایند.
منبع: خبرگزاری مهر