زین دوتکه، نامزد نوآوری سال ، دوچرخه سواری طولانی بدون درد نشیمن گاه ، عکس

به گزارش مجله نایس پاتوق، مهندسی استرالیایی، زین جدیدی برای دوچرخه ها ساخته است که به لطف شمایل عجیب وغریبش، می تواند هم زمان با حرکت پاهای دوچرخه سوار حرکت کند و شرایط دوتکه خود را با تغییر باسن تنظیم کند.

زین دوتکه، نامزد نوآوری سال ، دوچرخه سواری طولانی بدون درد نشیمن گاه ، عکس

اگر بخواهیم قسمتی از بدن در هنگام فعالیت با دستگاه های ورزشی درد نگیرد، آن بخش از بدن نباید به چیزی فشار بیاورد که همراه با بدن حرکت نمی نماید. همین تفکر، الهام بخش ساخت زین جدیدی موسوم به vabsRider برای دوچرخه شده است که دو تکه آن با رکاب زدن دوچرخه سوار، حرکت می نمایند.

به گزارش خبرنگاران و به نقل از ایسنا، مهندسی استرالیایی به نام رابین ماکان، ایده زین سازگار با بدن را برای اولین بار در سال 2016 عنوان نمود. او برای توسعه بیشتر این مفهوم، استارت آپی را به نام ataraxyBSC تأسیس کرد.

این شرکت در وب سایت خود بیان می نماید که طراحی مبتکرانه این زین دو تکه، حرکت مستقل هر پا و چرخش حول مفاصل ران را در محوری که پدال ها پاها را حرکت می دهند، امکان پذیر می نماید. درنتیجه با حرکت مستقل زین همراه با پا به بالا و پایین، دو طرف زین نیروی مضاعفی به استخوان ران منتقل می نمایند و بار را یکنواخت تر توزیع می نمایند.

لازم به ذکر است که پیچ های تنظیم نماینده در پایه این زین مخصوص، امکان تنظیمات ترکیبی جلو و پشت و ارتفاع را به همراه تنظیمات زاویه و عرض زین فراهم می نمایند.

از قیمت و زمان عرضه این محصول خبری منتشر نشده است.

5454

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 20 خرداد 1403 بروزرسانی: 20 خرداد 1403 گردآورنده: nicepatogh.ir شناسه مطلب: 2279

به "زین دوتکه، نامزد نوآوری سال ، دوچرخه سواری طولانی بدون درد نشیمن گاه ، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زین دوتکه، نامزد نوآوری سال ، دوچرخه سواری طولانی بدون درد نشیمن گاه ، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید