رفتن به جام جهانی چقدر آب می خورد؟

به گزارش مجله نایس پاتوق، با توجه به محل اقامت محدود و فقدان گزینه های جایگزین برای پرواز به دوحه (محل برگزاری جام جهانی 2022)، تعداد زیادی از طرفداران به سبب هزینه ها از حضور در جام جهانی قطر محروم خواهند شد، فضای مالی کنونی نیز بر این مسائل می افزاید.

رفتن به جام جهانی چقدر آب می خورد؟

اگرچه ریالِ قطر ارزش کمتری نسبت به دلار آمریکا دارد که این خبری خوبی برای آمریکایی هاست، اما این مقایسه برای مسافران همه کشورها خیلی عالی نیست.

شرکت خدمات اقتصادی لهستانی Conotoxia می گوید که نه تنها قیمت بلیت های جام جهانی فوتبال، گران ترین قیمت در تاریخ این رقابت هاست، بلکه هزینه سفر و اقامت نیز بسیار بالاست.

هزینه بلیت روز مسابقه کمترین نگرانی طرفداران است. خود قطری ها می توانند بلیت های تخفیف دار دریافت نمایند، اما برای بقیه، بلیت های مرحله گروهی بین 70 تا 220 دلار (به نرخ روز حدود دو میلیون و 300 هزار تا هفت میلیون و 200 هزار تومان) و مسابقات حذفی بین 600 تا 1600 دلار (حدود 19 میلیون و 680 هزار تا 52 میلیون و 480 هزار تومان) قیمت دارند. بلیت ها در حال حاضر برای بیشتر مسابقات به غیر از چند بازی گروهی فروش رفته است.

بلیت های بسیار کمتری برای جام جهانی 2022 قطر نسبت به جام جهانی برنامه ریزی شده سال2026 یونایتد (آمریکای شاقتصادی، مکزیک و کانادا) موجود است. علت آن این است که ورزشگاه های قطر به کوچک ترین ورزشگاه های مجاز طبق معیارهای فیفا نزدیک هستند و همه ورزشگاه ها به جز دو ورزشگاه، گنجایش 45 هزار نفر یا کمتر را دارند اما ورزشگاه های آمریکا عمدتاً ورزشگاه های بزرگ فوتبال آمریکایی با ظرفیت عموماً حدود 70 هزار نفر هستند، اگرچه بعضی از ورزشگاه های کوچک تر در کانادا و مکزیک مورد استفاده قرار می گیرند.

ورزشگاه 40 هزار نفری الوکره قطر

حتی با وجود این ورزشگاه های کوچک تر، امکانات اقامتی قطر جوابگوی نیازها نیست و کشتی های تفریحی برای میزبانی از بخشی از بازدیدنمایندگان به یاری آمده اند.

شرکت Conotoxia تخمین می زند که مقرون به صرفه ترین سفر 10 روزه و دو نفره برای مرحله گروهی حدود 6 هزار دلار (به نرخ روز ارز حدود 197 میلیون تومان) هزینه خواهد داشت. این رقم بر اساس پروازهای نیویورک با هزینه 1600 دلار، 600 دلار برای بلیت بازی، حدود 1000 دلار برای اقامت، 600 دلار برای اجاره ماشین و 600 دلار برای غذا و نوشیدنی محسابه شده است.

در حالی که حمل ونقل عمومی رایگان و ماهیت نسبتا فشرده جام جهانی قطر به این معنی است که اجاره ماشین احتمالاً ضروری نباشد، اما بعضی هزینه های دیگر احتمالاً خرج این سفر را بیشتر کند.

کشتی تفریحی اقامتی جام جهانی قطر

کشتی تفریحی اقامتی جام جهانی قطر

کشتی تفریحی اقامتی Poesia

اقامت در دوحه در خارج از دوره جام جهانی می تواند شبی 50 دلار (حدود یک میلیون و 700 هزار تومان) تمام گردد، اما با رزرو کامل هتل ها در دوران جام جهانی، اقامت در یک کشتی تفریحی که در شهر لنگر انداخته، ممکن است تنها گزینه باشد. قیمت های سایت Booking.com برای هفت شب اقامت در دوحه در طول جام جهانی حدود 5 هزار دلار (164 میلیون تومان) است و ظرفیت آن ها در حال تکمیل است.

در وب سایت رسمی جام جهانی قطر، قیمت اتاق هایی در کشتی کروز MSC Poesia از 179 دلار (حدود پنج میلیون و 870 هزار تومان) در هر شب شروع می گردد، اما برای بیشتر تاریخ ها، قیمت یک اتاق با تخت دو نفره نزدیک به 500 دلار (حدود 16 میلیون و 400 هزار تومان) برای هر شب است.

گردشگران فوتبالی که میانه خوبی با آب و دریا ندارند می توانند در دهکده طرفداران بمانند. سوئیت کانکس های موقت در آنجا با قیمت حدود 200 دلار (حدود شش میلیون و 500 هزار تومان) در شب در دسترس هستند و حداکثر ظرفیت دو نفر دارد. چادرهای اقامتی لوکس نیز با قیمتی مشابه موجود است.

چادرهای لوکس اقامتی

چادرهای لوکس اقامتی

وقتی صحبت از فعالیت های غیر فوتبالی به میان می آید، سایر جاذبه های گردشگری در قطر در مقطع کنونی کمتر در دسترس است و قیمت های بالاتری دارند، با یک سافاری در صحرا و شترسواری برای هر نفر باید حدود 400 دلار (حدود 13 میلیون و 120 هزار تومان) بپردازد و و یک تور با راهنما در شمال قطر به ازای هر نفر 700 دلار (حدود 23 میلیون تومان) آب می خورد.

با توجه به قیمت بسیار بالای اقامت در دوحه، پیشنهاد شده که رفت وآمد به جام جهانی از دبی می تواند گزینه بهتری باشد. شرکت Conotoxia می گوید که پروازهای نیویورک به دبی و سپس دبی به دوحه کمی مقرون به صرفه تر از پروازهای مستقیم به دوحه است و اقامت به وسیله کانال های معمولی در دبی بسیار مقرون به صرفه تر است، اما با توجه به زمان اضافی سفر و ناراحتی، ممکن است ارزش آن را نداشته باشد.

رفتن به جام جهانی ممکن است سفری باشد که تنها یک بار در زندگی تجریه کنید، اما برای هر کسی که به قطر می رود، تعطیلات مقرون به صرفهی در پیش نخواهد بود.

منبع: گردشبان
انتشار: 4 آبان 1401 بروزرسانی: 4 آبان 1401 گردآورنده: nicepatogh.ir شناسه مطلب: 2125

به "رفتن به جام جهانی چقدر آب می خورد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رفتن به جام جهانی چقدر آب می خورد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید