رزمایش ضد روسی ناتو در نزدیکی مرز لتونی با بلاروس

به گزارش مجله نایس پاتوق، ناتو در ادامه تحرکات ضد روسی کشورهای غربی درصدد برگزاری یک رزمایش نظامی شش روزه در لتونی و در منطقه ای نزدیک به مرز این کشور با بلاروس است.

رزمایش ضد روسی ناتو در نزدیکی مرز لتونی با بلاروس

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، طبق اعلام منابع رسانه ای، قرار است سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو)، در نزدیکی مرز لتونی با لیتوانی و بلاروس یک رزمایش با مشارکت حدود 600 نظامی و 100 خودرو و تجهیزات زرهی برگزار کند.

بنا بر گزارش اسپوتنیک، طبق برنامه قرار است رزمایش نظامی ناتو به رهبری کانادا از روز دوشنبه (دیروز) در مرکز آموزشی امزا ماکویچی شهر دائوگاوپیلز لتونی برگزار گردد.

رزمایش ناتو تحت عنوان Steel Brawler (خروس جنگی فولادی یا دعوای فولادی) در منطقه ای در لتونی برگزار می گردد که به مرز لیتوانی و بلاروس نزدیک است.

طبق اعلام مقام های برگزاری این رزمایش ناتو، تقویت همکاری درون ائتلافی برای آمادگی به منظور یاری به حفاظت از مرزهای شرقی اروپا است.

این رزمایش بخشی از رزمایش گسترده تر ناتو به نام دفاع از اروپا 2020 است که پیشتر به دلیل بحران شیوع ویروس کرونا در سطح بسیار کوچک تری از آنچه قبلا برای آن برنامه ریزی شده بود، برگزار گردید.

ناتو سال گذشته میلادی (2019) با تاکید بر تهدیدات روسیه، برنامه های خود برای تقویت حضور در لهستان و کشورهای حوزه بالتیک (لتونی، لیتوانی و استونی) را اظهار داشت.

مقام های مسکو در سال های اخیر ضمن رد مواضع غرب و اتهام زنی های آنها به روسیه مکررا هشدار داده اند که تقویت حضور نظامی ناتو در مناطق مجاور روسیه، تهدیدی برای ثبات منطقه است و مسکو این اقدامات را بی پاسخ نمی گذارند.

ص

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 17 خرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: nicepatogh.ir شناسه مطلب: 932

به "رزمایش ضد روسی ناتو در نزدیکی مرز لتونی با بلاروس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رزمایش ضد روسی ناتو در نزدیکی مرز لتونی با بلاروس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید