تعقیب ناو نظامی آمریکا به وسیله ارتش روسیه در دریای سیاه

به گزارش مجله نایس پاتوق، به گزارش خبرنگاران به نقل از تاس، مرکز کنترل دفاع ملی روسیه طی بیانیه ای از تعقیب ناو آمریکایی یوما که به تازگی وارد آب های دریای سیاه شده، به وسیله ارتش روسیه اطلاع داد.

تعقیب ناو نظامی آمریکا به وسیله ارتش روسیه در دریای سیاه

همراه دور زمین باشید و با تور ارزان روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی روسیه گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

بر اساس این گزارش، مرکز کنترل دفاع ملی روسیه با انتشار بیانیه ای گفت: نیروها و تجهیزات مستقر در ناوگان (روسیه در) دریای سیاه نظارت تحرکات ناو آمریکایی یو ای ان اس یوما که از روز گذشته وارد دریای سیاه شده است را شروع نموده اند.

گفتنی است ناوگان ششم دریایی ایالات متحده روز پنجشنبه از شروع حرکت ناو نظامی یوما به سمت دریای سیاه در راستای پیوستن به نیروهای ناتو در این دریا خبر داده بود.

گفتنی است اوکراین، آمریکا، لهستان و لیتوانی قرار است تا اواخر ماه میلادی جاری (جولای) رزمایشی را در بخش غربی اوکراین برگزار نمایند.

این دومین بار ظرف یک ماه گذشته است که کی یف با شرکای خارجی خود در مانورهای جنگی حاضر می شود. مورد قبلی، رزمایش نسیم دریا بود که هفته گذشته با مشارکت آمریکا، اوکراین و 30 کشور دیگر در دریای سیاه و بخش جنوبی اوکراین برگزار گردید.

اما رزمایشی که در ادامه ماه جولای تحت اسم سه شمشیر- 2021 برگزار می گردد؛ با حضور نیروهای زمینی انجام خواهد شد. در این رزمایش بیش از هزار و 200 نظامی و افزون بر 200 خودرو رزمی مشارکت خواهند داشت.

رزمایش های آمریکا و اوکراین با هدف به چالش کشیدن روسیه انجام می گردد حال آنکه مسکو پیشتر هم درباره حضور نیروهای بیگانه در مجاورت مرزهای خود هشدار داده بود.

رابطه مسکو- کی یف بعد از الحاق کریمه به روسیه دستخوش تنش شده حال آنکه در این میان، غرب جانب اوکراین را می گیرد.

اوکراین بعلاوه خواهان پیوستن به ناتو است تا به این ترتیب، حضور نظامی پیمان آتلانتیک شمالی در مرزهای روسیه بیش از پیش افزایش یابد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 22 مرداد 1400 بروزرسانی: 22 مرداد 1400 گردآورنده: nicepatogh.ir شناسه مطلب: 1727

به "تعقیب ناو نظامی آمریکا به وسیله ارتش روسیه در دریای سیاه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تعقیب ناو نظامی آمریکا به وسیله ارتش روسیه در دریای سیاه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید