رایزنی عمان با عراق پس از تحصن معترضان مقابل سفارت آمریکا

به گزارش مجله نایس پاتوق، همزمان با تحصن مردم معترض عراق مقابل سفارت آمریکا در بغداد، عمان از سفر یک مقام عراقی به این کشور اطلاع داد.

رایزنی عمان با عراق پس از تحصن معترضان مقابل سفارت آمریکا

با تور عمان از نگین خاورمیانه دیدن کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، عمان از سفر عبدالکریم هاشم مصطفی قائم مقام وزارت خارجه عراق به مسقط پایتخت این کشور اطلاع داد.

خبرگزاری عمان گزارش کرد که این مقام عراقی روز چهارشنبه(دیروز) با یوسف بن علوی وزیر خارجه عمان ملاقات و گفت وگو کرد.

به جزئیات این ملاقات اشاره نشده و تنها آمده است که این سفر مقام عراقی به مسقط در راستای رایزنی های سیاسی بین دو کشور اجرا شده است.

سفر این مقام عراقی به مسقط در حالی است که مردم معترض عراق روز چهارشنبه (دیروز) نیز در اعتراض به حمله اخیر آمریکا به نیروهای الحشد الشعبی، مقابل سفارت آمریکا در بغداد تجمع نموده و چندین نقطه از دیوار بیرونی سفارت آمریکا را به آتش کشانده و پرچم عراق و الحشدالشعبی را بر فراز دیوارهای سفارت برافراشتند. این اقدام معترضان عراقی در واکنش به حمله آمریکا به مقرهای الحشد الشعبی و شهادت 28 عضو آن بود.

جنگنده های ارتش آمریکا، یکشنبه شب، چند مقر گردان های حزب الله مرتبط با سازمان الحشد الشعبی عراق را در مرز سوریه بمباران کردند و وزارت دفاع آمریکا با صدور بیانیه ای این حمله را تأیید کرد. منابع الحشد الشعبی نیز اعلام کردند که در این حمله هوایی، دستکم 28 نفر از نیروهای الحشد الشعبی از جمله یکی از فرماندهان آن و دو معاون وی و معاون منابع فرمانده تیپ 45 شهید و 51 نفر دیگر مجروح شدند.

ص

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 30 دی 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: nicepatogh.ir شناسه مطلب: 618

به "رایزنی عمان با عراق پس از تحصن معترضان مقابل سفارت آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رایزنی عمان با عراق پس از تحصن معترضان مقابل سفارت آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید