دوربین 48 مگاپیکسلی آیفون 14 پرو در گزارشی نو تایید شد

به گزارش مجله نایس پاتوق، به نقل از وب سایت TrendForce ظاهرا اپل میخواهد مدل پرو از پرچم داران سری آیفون 14 را به دوربینی با سنسور اصلی 48 مگاپیکسلی مجهز کند.

دوربین 48 مگاپیکسلی آیفون 14 پرو در گزارشی نو تایید شد

اپل تا به امروز از دوربینی با میزان بزرگ تر از 12 مگاپیکسل برای گوشی های خود استفاده نکرده است. این شرکت کار خود را با دوربین 5 مگاپیکسل در گوشی های آیفون 4 تا 4S شروع کرد و سپس به 8 و در نهایت هم به 12 رسید اما هیچ وقت از این مرز تجاوز نکرد. به شکل عجیبی هم کیفیت دوربین تصاویر ثبت شده به وسیله گوشی های این شرکت همواره بسیار عالی بوده و اصلا به نظر نمی رسید که از یک سنسور 12 مگاپیکسلی خارج شده باشند که البته عملکرد فوق العاده شرکت در زمینه نرم افزار را نشان می داد.

این طور که به نظر می رسد، سال جاری شرکت آمریکایی میخواهد برای دستیابی به کیفیت فیلم برداری بیشتر، حداقل دو مدل پرو و پرو مکس از سری آیفون 14 را به یک دوربین اصلی بسیار قدرتمندتر مجهز کند. این دوربین نو میزان ای 4 برابر میزان سنسور کنونی بکار رفته در نوترین و قدرتمندترین آیفون دارد و به احتمال بسیار فراوان آیفون 14 را قادر می سازد تا در وضوح 8K فیلم برداری کند. محصولات اپل تا همینجا بدون بهره مندی زا سنسورهای قدرتمند هم در زمینه فیلم برداری بی نظیر بوده اند و قطعا با اضافه شدن چنین قابلیتی، آیفون ها حتی بیشتر از این می توانند در زمینه فیلم برداری درخشان ظاهر شوند.

در حالت عادی این سنسور می تواند با همان میزان 48 مگاپیکسل به ثبت تصاویر بپردازد اما در شرایطی که نور مساعد نیست یا مثلا در شرایطی که کاربر بخواهد در نور شب عکاسی کند، این 48 مگاپیکسل را به صورت 4تایی در کنار هم ترکیب می نماید و یک خروجی 12 مگاپیکسلی ارائه می دهد.

یکی از معروف ترین تحلیلگران اپل که به لطف او تا به امروز از بسیاری از جزئیات مربوط به گوشی های آیفون باخبر شدیم یعنی مینگ چی کو گفته که احتمالا در آیفون 14 پرو از دوربین 48 مگاپیکسلی به عنوان سنسور اصلی استفاده خواهد شد. او بعلاوه به این نکته اشاره نمود که دوربین پریسکوپی با زوم چندین برابری یا حداقل زوم بیشتر از 3 برابری در سال 2023 و در آیفون 15 استفاده خواهد شد.

برای دوربین سلفی هم طبق نوترین خبرهای منتشر شده یک حفره روی نمایشگر در نظر گرفته خواهد شد که در کنار آن، سنسورهای تشخیص چهره در زیر نمایشگر تعبیه می شوند. بدین ترتیب اپل به اولین شرکتی تبدیل خواهد شد که با وجود استفاده از حفره برای تعبیه دوربین سلفی و بعضی از اجزای سنسور تشخیص چهره در آن، یک سری از سنسورهای دیگر مربوط به تشخیص چهره را نیز در زیر نمایشگر پنهان می نماید. البته تمام این خبرها فعلا در حد یک شایعه بسیار احتمال دارد و باید صبر کنیم ببینیم تا سپتامبر سال جاری که چندین ماه هم تا رسیدن آن موقع به جای مانده چه خبرهای بیشتری در رابطه با نماینده های اپل منتشر می گردد.

منبع: GSMArena

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 21 فروردین 1401 بروزرسانی: 21 فروردین 1401 گردآورنده: nicepatogh.ir شناسه مطلب: 1974

به "دوربین 48 مگاپیکسلی آیفون 14 پرو در گزارشی نو تایید شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دوربین 48 مگاپیکسلی آیفون 14 پرو در گزارشی نو تایید شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید