در اولین تجربه سفر، به چه نکاتی باید توجه کرد؟

به گزارش مجله نایس پاتوق، نکاتی کاربردی برای قدم گذاشتن به دنیای ناشناخته ها در اولین تجربه سفر

قطعا سفر با هیجانات و لذتهای فراوانی همراه است ولی این علت نمی گردد که اولین تجربه جهانگردی افراد به دور از هرگونه استرسی باشد. اگر شما هم تجربه اولتان است ، برای دوری از نگرانی های سفر و استفاده هر چه بهتر از فواید جهانگردی و آشنایی با ملل گوناگون در ادامه مطلب همراه ما باشید.

در اولین تجربه سفر، به چه نکاتی باید توجه کرد؟

پول اضافی به همراه داشته باشید

سفر کردن آن قدر که فکر می کنید پرهزینه نیست -شما می توانید با روزانه 15 دلار در آسیا و حدود 40 دلار در اروپا مسافرت کنید- اما متوجه خواهید شد همواره ممکن است هزینه های غیرمنتظره ای به برآورد اولیه شما اضافه گردد. پول بیشتری از آنچه فکر می کنید ضروری است با خود داشته باشید. شما از این آینده نگری خود خشنود خواهید شد.

با جریان حرکت کنید

به برنامه خود انعطاف بدهید و با جریان حرکت کنید. هر روز یک یا دو فعالیت را برنامه ریزی کنید و اجازه دهید باقی روز خود به خود اتفاق بیافتد. این تجربه لذت بخش تر و کم استرس تری خواهد بود و شما از آنچه پیش می آید شگفت زده خواهید شد. هنگامی که بیش از حد برنامه ریزی می کنید جایی برای اتفاقات خشنود نماینده سفر باقی نمی ماند.

سبک بار سفر کنید

وقتی سبک سفر کنید. شما بار کمتری برای حمل کردن خواهید داشت. یک کیف کوچک خریداری کنید تا وسوسه نشوید هر چیزی را در آن قرار دهید. اگر واقعا به چیزی احتیاج داشتید می توانید آن را در حین سفر تهیه کنید. شما به همه آن تجهیزاتی که فکر می کنید احتیاج نخواهید داشت!

به آرامی مسافرت کنید

به سرعت سفر نکنید. زمانی را به گذراندن یک روز در پارک و استراحت یا نشستن در یک کافه و نگاه کردن به مردم اختصاص دهید. این کارها به شما فرصت می دهد درک عمیقی از فرهنگ یک مکان به دست بیاورید و آن را با تمام وجود لمس کنید.

به کتابچه راهنما اکتفا نکنید

کتابچه های راهنما برای داشتن یک دید کلی از مقصد شما مفید هستند اما شما هیچ گاه جاذبه های خارج از جهت عمومی گردشگران، کافی شاپ ها و رستوران ها را در آنها پیدا نمی کنید. برای برترین تجربیات با مردم محلی ارتباط برقرار کنید و از آنها بپرسید چه چیزهایی در حال حاضر در مرکز توجه است. از دیگر مسافران و کارکنان هتل هدایت بخواهید.

از ترس دوری کنید

ترس همه چیز را خراب می نماید. قدم گذاشتن در جهانی ناشناخته ها ترسناک است، اما شما اولین کسی نیستید که در جهان سفر می کنید. شما قرار نیست قاره های نوی را کشف کنید یا به گشت و گذار در قلمروهای ناشناخته بپردازید.

ردپای مسافران بی شمار قبل از شما در سرتاسر جهان وجود دارد و افراد بسیاری می توانند شما را در این جهت هدایت نمایند. اگر میلیون ها نفر توانسته اند جهت خود را در سفر به دور جهان پیدا نمایند، چرا شما نتوانید؟

خجالتی نباشید

شما چیزی برای از دست دادن ندارید و این کار به شما نشان می دهد چگونه بر خجالتی بودن خود غلبه کنید. دوستان نو پیدا کنید و مهارت مکالمه را در خود تقویت کنید، در اطراف شما مسافران تنهایی وجود دارند که در پی یک دوست هستند.

منبع: الی گشت
انتشار: 28 خرداد 1401 بروزرسانی: 28 خرداد 1401 گردآورنده: nicepatogh.ir شناسه مطلب: 2036

به "در اولین تجربه سفر، به چه نکاتی باید توجه کرد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در اولین تجربه سفر، به چه نکاتی باید توجه کرد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید