درخواست سازمان جهانی بهداشت برای توقف تزریق دُز سوم واکسن کرونا تا سرانجام سال

به گزارش مجله نایس پاتوق، دبیر کل سازمان جهانی بهداشت (WHO) از کشورهای ثروتمند درخواست کرد تزریق دُز تقویتی واکسن کروناویروس را تا انتها سال متوقف نمایند.

درخواست سازمان جهانی بهداشت برای توقف تزریق دُز سوم واکسن کرونا تا سرانجام سال

به گزارش خبرنگاران، تدروس آدهانوم دبیر کل سازمان جهانی بهداشت گفت: کشورهای ثروتمند که دارای ذخیره قابل توجهی از واکسن کرونا هستند باید از تزریق دُز تقویتی واکسن تا خاتمه سال خودداری نمایند و دُزهای موجود واکسن را در اختیار کشورهای فقیرتر قرار دهند.

وی پیش از این خواهان توقف تزریق دُز تقویتی واکسن کرونا تا خاتمه ماه سپتامبر شده بود؛ اما کشورهای ثروتمند-از جمله انگلیس، دانمارک، فرانسه، یونان، آلمان و اسپانیا- تزریق دُز سوم واکسن را شروع نموده یا برنامه هایی را برای تزریق واکسن به گروه های آسیب پذیر مانند افراد مسن یا افرادی که دارای سیستم ایمنی ضعیف هستند، ارائه نموده اند.

دبیر کل سازمان جهانی بهداشت با تایید این موضوع که تزریق دُز سوم واکسن ممکن است برای گروه های در معرض خطر ضروری باشد، گفت: ما نمی خواهیم شاهد استفاده گسترده از واکسن های تقویت نماینده ها برای افراد سالم باشیم که کاملا واکسینه شده اند.

به گزارش خبرنگاران به نقل از ژاپن تودی، سازمان جهانی بهداشت اعلام نموده است تا به امروز 5.5 میلیارد دُز واکسن کروناویروس توزیع شده اما 80 درصد آن در کشورهای با عایدی بالا و میانه مورد استفاده قرار گرفته است. بعلاوه کشورهای ثروتمند پیشنهاد داده اند که یک میلیارد دُز واکسن به کشورهای دیگر اهدا گردد اما کمتر از 15 درصد آن تحقق یافته است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 19 شهریور 1400 بروزرسانی: 19 شهریور 1400 گردآورنده: nicepatogh.ir شناسه مطلب: 1757

به "درخواست سازمان جهانی بهداشت برای توقف تزریق دُز سوم واکسن کرونا تا سرانجام سال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست سازمان جهانی بهداشت برای توقف تزریق دُز سوم واکسن کرونا تا سرانجام سال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید