خطرناکترین اثرات قرار دادن لپ تاپ روی پای انسان

به گزارش مجله نایس پاتوق، اگر عادت دارید هنگام کار با لپ تاپ، آن را روی پاهایتان قرار دهید، بهتر است این مطلب را بخوانید.

خطرناکترین اثرات قرار دادن لپ تاپ روی پای انسان

به گزارش گروه رسانه های خبرنگاران، لپ تاپ ها یکی از رایج ترین ابزارهای فناوری امروز هستند؛ آنها قابل حمل، راحت و قدرتمندند. با این وجود آنها برخلاف قابلیت جابجایی روی یک میز مناسب در هر مکانی، اغلب ثابت و احتمالاً در بیشتر موارد روی پاها قرار می گیرند.

لپ تاپ ها امواج مضر الکترومغناطیسی را در فرکانس های مختلف منتشر می نمایند که می توانند برای سلامتی شما بسیار مضر باشند.

در صورت عادت داشتن به قرار دادن لپ تاپ ها روی پاهایتان، اندام های حیاتی شما مقدار زیادی اشعه الکترومغناطیسی دریافت می نمایند. در ادامه با بعضی از این اثرات آشنا می شوید که شاید به ترک این عادت مضر یاری کند.

اختلال در باروری مردان و زنان

ممکن است یک لپ تاپ کاملاً بی عیب به نظر برسد، اما این وسیله سیگنال های مایکروویو را دریافت می نماید و امواج الکترومغناطیس را منعکس می نماید که می تواند بر توانایی باروری تاثیر منفی داشته باشد.

ابتلا به انواع خاصی از سرطان

محققان سوئیسی دریافتند که یک لپ تاپ داغ باعث آسیب پوستی می گردد و حتی ممکن است منجر به سرطان پوست گردد. این ادعا توسط متخصصان پوست و مو تأیید شده است چراکه طولانی شدن التهاب پوست می تواند احتمال ابتلاء به سرطان پوست را افزایش دهد. همچنین احتمال ابتلاء به سرطان اندام های تولیدمثلی هم افزایش می یابد.

ابتلاء به درد کمر و گردن

این حالت می تواند باعث ایجاد درد در گردن و کمر گردد. هنگام استفاده از لپ تاپ، از یک میز بهره ببرید و اثر آن را مقایسه کنید.

اختلال در خواب

ممکن است مواقعی وجود داشته باشد که هنگام استراحت و تایپ کردن در رختخواب، لپ تاپ خود را روی پاها قرار دهید. نور مصنوعی از صفحه نمایش که اکنون در سطح چشم است، می تواند ترشح ملاتونین را مختل کند که در خواب شما موثر است.

صدمه زدن به جنین در هنگام بارداری

استفاده از لپ تاپ روی پاها، می تواند باعث ایجاد مسائل سلامتی در جنینی گردد که مادران باردار حمل می نمایند. هنگامی که این نوزادان متولد می شوند، ممکن است علائمی از مسائل مادرزادی و رشدی را نشان دهند.

منبع : باشگاه خبرنگاران

بازگشت به صفحه رسانه ها

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 21 مهر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: nicepatogh.ir شناسه مطلب: 355

به "خطرناکترین اثرات قرار دادن لپ تاپ روی پای انسان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خطرناکترین اثرات قرار دادن لپ تاپ روی پای انسان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید