خبرنگاران 15 هزار اصله نهال در سقز کاشته می گردد

به گزارش مجله نایس پاتوق، سنندج - خبرنگاران - معاون اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سقز گفت: 15 هزار اصله نهال در مناطق مختلف شهرستان با همکاری شهرداری و سمن های مردمی کاشته می گردد.

خبرنگاران 15 هزار اصله نهال در سقز کاشته می گردد

پیمان صاحبی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران گفت: منابع طبیعی تجدید شونده مانند آب، خاک،

جنگل و مرتع که امروزه در محافل علمی از آن با عنوان بستر حیات انسان ها و زیربنای توسعه پایدار جوامع نام برده می گردد، نگین سرسبزی است که نه فقط به نسل حاضر، بلکه به تمامی نسل های آینده کشور تعلق دارد و باید به خوبی حفظ و به آیندگان سپرده گردد.

وی اضافه نمود: منابع طبیعی مانند جنگل ها و مراتع، تکیه گاهی مطمئن برای توسعه مالی و اجتماعی، بستری برای رونق کشاورزی، عرصه ای برای فراوری چوب، زیستگاهی برای گونه های گیاهی و جانوری، منبعی برای فراوری اکسیژن، گردشگاهی برای تفریح و محل مناسبی برای گذراندن اوقات فراغت است.

وی اضافه نمود: این نعمت الهی، با فراوری محصولات پرارزش گوناگون، زمینه اشتغال عده تعداد زیادی از افراد جامعه را فراهم می سازد و سبب شکوفایی اقتصاد ملی کشور می گردد.

صاحبی با اشاره به اینکه درختان افزون بر پاکی هوا، در پایداری و تقویت خاک و نیز حفظ آن در برابر عوارضی مانند سیل و نیز تأمین نیازهای غذایی موجودات، نقش بسیار مهمی دارند، یادآور شد: فضای سبز، عاملی برای کاهش تنش های روانی است و می تواند تأثیر بسیاری در کاهش اثر آلاینده های محیطی داشته باشد.

وی با بیان اینکه در همه روستاهای سقز این 15 هزار اصله نهال کاشته می گردد، گفت: یکی از شاخص ترین اقدامات منابع طبیعی سقز احداث بوستان روستایی در روستای قهرآباد سفلی با همکاری دهیار و اهالی این روستا بوده است.

معاون اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سقز به نهال های غرس شده در طرح درختکاری اشاره نمود و اضافه نمود: نهال سرو نقره ایی، اقاقیا، ارغوان، زیتون تلخ و چند اصله نهال دیگر در این طرح کاشته می گردد.

وی همچنین از کاشت 300 اصله نهال زینتی و جنگلی در پارک جنگلی شهر صاحب اطلاع داد و گفت: در ادامه روز درختکاری در شهرستان، 700 اصله نهال دیگر برای کاشت در صاحب، در اختیار شهرداری قرار داده می گردد.

سقز با بیش از 226 هزار نفر جمعیت دومین شهرستان پر جمعیت استان کردستان است که در 190 کیلومتری شمال سنندج مرکز این استان واقع شده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 18 فروردین 1400 بروزرسانی: 18 فروردین 1400 گردآورنده: nicepatogh.ir شناسه مطلب: 1508

به "خبرنگاران 15 هزار اصله نهال در سقز کاشته می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 15 هزار اصله نهال در سقز کاشته می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید