خبرنگاران 121 مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان سمنان بستری هستند

به گزارش مجله نایس پاتوق، سمنان- کرونا- 121 نفر به خاطر ابتلای قطعی به ویروس کرونا در مراکز درمانی استان سمنان بستری هستند و با درمان 42 بیمار سرپایی در 24 ساعت گذشته، 17 هزار و 408 نفر تا به امروز به صورت سرپایی درمان شدند.

خبرنگاران 121 مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان سمنان بستری هستند

به گزارش خبرنگاران، کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت مقابله با کرونا استان سمنان شامگاه یکشنبه با ارائه آخرین آمار شیوع این ویروس در استان گفت: 66 مورد قطعی ابتلا به ویروس کرونا در استان سمنان از ظهر شنبه تا ظهر یکشنبه شناسایی شد و مجموع آمار بیماران کووید 19 در این استان از ابتدا تا به امروز به 24 هزار و 433 نفر رسید.

بنابر این گزارش، ویروس کرونا جان یک نفر دیگر را در استان سمنان گرفت و بر این اساس از ابتدای شیوع کرونا تا ظهر یکشنبه تعداد جانباختگان این بیماری در استان به 913 نفر رسید.

طبق اعلام شامگاه یکشنبه این کمیته، با ترخیص 17 بیمار دیگر، موارد بهبودی و ترخیص بیماران کووید 19 در این استان به 7 هزار و 478 نفر رسید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان نیز گفت: از ابتدای بروز و شیوع ویروس کرونا تا به امروز 17 هزار و 213 مورد مثبت بر اساس معیارهای تشخیصی آزمایشگاهی PCR در مجموعه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان شناسایی شده اند.

نوید دانایی ابراز کرد: در 24 ساعت گذشته (از دوم تا سوم اسفند 99) بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، 17 بیمار مثبت جدید مبتلا به کووید19 در شهرستان تابعه دانشگاه و در مراکز درمانی بستری شدند و بدین ترتیب مجموع بیماران بستری شده در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه از ابتدای بروز و شیوع ویروس کرونا تا به امروز به چهار هزار و 581 نفر رسیده است و 12 هزار و 632 بیمار نیز به صورت سرپایی شناسایی شدند.

وی اضافه کرد: کل موارد بهبودی و ترخیص بیماران مبتلا به کووید19 از ابتدا در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه به سه هزار و 839 نفر رسید.

طبق تازه ترین اعلام در استان سمنان، شهرستانهای میامی ، سرخه و آرادان در شرایط آبی، شهرستانهای سمنان، دامغان، مهدیشهر و گرمسار، در شرایط زرد و شاهرود در شرایط نارنجی کرونایی قرار دارند.

شهرستان های سمنان، مهدیشهر، سرخه، دامغان،گرمسار و آرادان مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی خدمات بهداشتی و درمانی استان سمنان هستند.

به گزارش خبرنگاران، سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز یکشنبه با اعلام آخرین آمار مبتلایان و جانباختگان کرونا در ایران گفت: تا به امروز یک میلیون و 574 هزار و 12 نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت 74 نفر از بیماران مبتلا در 24 ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در ایران به 59 هزار و 483 نفر رسیده است.

سیما سادات لاری اضافه کرد: در 24 ساعت گذشته تا ظهر امروز (سوم اسفند 1399) بر اساس معیارهای قطعی تشخیص هفت هزار و 931 بیمار جدید مبتلا به کووید19 در کشور شناسایی شد و 574 نفر بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید19 در کشور به یک میلیون و 574 هزار و 12 نفر رسید.

منبع: ایرنا
انتشار: 26 اسفند 1399 بروزرسانی: 26 اسفند 1399 گردآورنده: nicepatogh.ir شناسه مطلب: 1464

به "خبرنگاران 121 مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان سمنان بستری هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 121 مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان سمنان بستری هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید