خبرنگاران ماشین آلات راهسازی بیشتر به مناطق سیل زده بلده نور اعزام می شود

به گزارش مجله نایس پاتوق، ساری - خبرنگاران - معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران با اشاره به احتمال تداوم سیلاب ها در جهت آمل به شهر بلده نور گفت که برای ایمنی مردم محلی و ایمن سازی جاده تجهیزات راهسازی بیشتری به منطقه اعزام می شود.

خبرنگاران ماشین آلات راهسازی بیشتر به مناطق سیل زده بلده نور اعزام می شود

به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی استانداری مازندران ، مهدی رازجویان در بازدید از مناطق سیل زده بخش بلده نور با اشاره به اینکه قسمت های زیادی از محور آمل به بلده خسارت دیده است، گفت: با توجه به احتمال قطع این راستا، امکانات و ماشین آلات سنگین راهداری و شرکت آب منطقه ای می بایست در منطقه مستقر شوند.

وی افزود: برای تسریع در این امر از ماشین آلات معدن داران منطقه نیز کمک خواهیم گرفت تا در راستا این محور مستقر شوند.

معاون عمرانی استاندار مازندران با اشاره به اینکه سیل اخیر به 35 کیلومتر از محور آمل به بخش بلده نور خسارت وارد کرده است، اظهار کرد: خسارت هایی به دیواره های حفاظتی ناشی از سیل وارد شد که با برآورد میزان این خسارت نسبت به بازسازی آن اقدام خواهد شد.

سیلاب های چند روز اخیر بخش های قابل توجهی از راستا آمل به بلده نور را تخریب کرد و راه دسترسی برخی روستا را نیز بست.

هر ساله با آغاز فصل گرما و آب شدن برف ها شاهد ایجاد سیلاب در رودخانه های مازندران از جمله روخانه هراز هستیم که یکی از مهم ترین سرشاخه های آن از ارتفاعات بلده شهرستان نور تامین می شود.

از هفته دوم اردیبهشت تا به امروز رودخانه بلده در چندین نوبت شاهد سیلاب بود که متاسفانه تا به امروز 2 کشته و 2 مصدوم برجای گذاشت.

بخش بَلَده شهرستان نور دارای 45 روستا است و از طریق سه جاده به شهرهای شمالی و تهران دسترسی دارد. فاصله بلده با جاده هراز 60 کیلومتر و جاده چالوس هم 55 کیلومتر است.

این بخش حدود هفت هزار و 500 نفر جمعیت دارد.

منبع: ایرنا
انتشار: 10 تیر 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: nicepatogh.ir شناسه مطلب: 980

به "خبرنگاران ماشین آلات راهسازی بیشتر به مناطق سیل زده بلده نور اعزام می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران ماشین آلات راهسازی بیشتر به مناطق سیل زده بلده نور اعزام می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید