خبرنگاران طراحی بازسازی بازارچه قاجاری نائب آقا در تهران شروع شد

به گزارش مجله نایس پاتوق، تهران- خبرنگاران- شهردار منطقه 11 تهران گفت: فاز یک و دو طرح بازسازی بازارچه 100 ساله نائب آقا که از اواخر دوران قاجار در خیابان فروزش به جای مانده؛ از سوی اداره زیبا سازی در دست تهیه است.

خبرنگاران طراحی بازسازی بازارچه قاجاری نائب آقا در تهران شروع شد

جهت دریافت خدمات هزینه بازسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

به گزارش روز شنبه روابط عمومی شهرداری منطقه 11، نصراله آبادیان با اشاره به این که حفاظت میراث فرهنگی و تاریخی شهر تهران یکی از مهم ترین دغدغه های مدیریت شهری است؛ در باره بازارچه قاجاری نائب آقا اضافه نمود: این بازارچه تمام ویژگی های یک بازار در دوران قاجار را دارد که از نشانه های آن می توان به طاق های ضربی در 4سوی این بازار اشاره نمود.

وی با بیان این که بازارچه نائب آقا با سازه خرما ساخته شده و در سنوات گذشته نیز یک دوره بازسازی روی آن اجرا شده است؛ از شروع فاز اول و دوم طرح بازسازی بازارچه از سوی اداره زیبا سازی معاونت خدمات شهری و محیط زیست اطلاع داد که پس از تکمیل طراحی و تهیه برآوردهای عملیات اجرایی، در سال 1400 عملیات اجرایی آن شروع خواهد شد.

به گفته آبادیان، در طرح بازسازی بازارچه، کف سازی، جزئیات اجرای در و پنجره ها، پیرایش جداره، تابلوها، استحکام بخشی سقف، نورپردازی تمام سطوح همچنین فضای سبز محوطه بازارچه و بازسازی سقاخانه در دستور کار است.

وی در باره سقاخانه ورودی بازارچه که از سقاخانه های قدیمی شهر تهران است؛ اعلام کرد: در طرح بازسازی سقاخانه اولویت با برگرداندن به حالت اولیه است که همزمان با بازسازی بازارچه عملیات اجرایی آن در نیمه اول سال 1400 شروع و طی 6- 8 ماه به خاتمه خواهد رسید.

منبع: ایرنا
انتشار: 8 بهمن 1399 بروزرسانی: 30 شهریور 1400 گردآورنده: nicepatogh.ir شناسه مطلب: 1368

به "خبرنگاران طراحی بازسازی بازارچه قاجاری نائب آقا در تهران شروع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران طراحی بازسازی بازارچه قاجاری نائب آقا در تهران شروع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید