احداث بزرگترین پایانه مترو در غرب آسیا ، تشدید خدمات مدیریت شهری تهران در سال تازه

به گزارش مجله نایس پاتوق، شهردار تهران در توئیت اخیر خود از اقدامات شهرداری در سال 1401 اطلاع داد.

احداث بزرگترین پایانه مترو در غرب آسیا ، تشدید خدمات مدیریت شهری تهران در سال تازه

به گزارش خبرنگاران آنلاین، علیرضا زاکانی شهردار تهران در توئیت اخیر خود ضمن تبریک سال نو، بعضی از اقدامات شهرداری در سالی که گذشت را توضیح داد و گفت: عملیات احداث اولین آزادراه تهران (شهید شوشتری) و بزرگراه شهید بروجردی و ادامه یادگار امام آغاز شد. بعلاوه 7 ایستگاه مترو، 12 ورودی دوم ایستگاه ها، بزرگ ترین انتهاه مترو در غرب آسیا راه اندازی و 11 کیلومتر از خطوط 6 و 7 توسعه پیدا کرد.

زاکانی با اشاره به آغاز مطالعات خطوط 8 تا 11 اضافه نمود: قرارداد خط 10 مترو برقرار شده و از بهار 1402 ان شاءالله حفاری آن آغاز خواهد شد.

شهردار تهران بعلاوه به نوسازی و بازسازی700 اتوبوس اشاره نمود و یادآور شد:در سال گذشته 2500 تاکسی نوسازی، 640 دستگاه اتوبوس و 650 دستگاه ون نیز خریداری شد. بعلاوه عقد تفاهم برای احداث 400 هزار مسکن و ساخت 80 هزار واحد مسکونی در تهران آغاز شد.

زاکانی گفت:9 مرکز یاورشهر برای پذیرش و بازپروری 5000 معتاد متجاهر افتتاح و 15000 زن سرپرست خانوار نیز شاغل شدند. بعلاوه در این بین 1500 هکتار هم به کمربند سبز تهران اضافه شد و بوستان های منطقه ای و فرامنطقه ای نو نیز ساخته شد.

وی مطرح نمود: تعداد پروانه های ساختمانی نسبت به سال گذشته 3000 عدد افزایش داشته و عمده آنها در منطقه ها جنوبی و در بافت فرسوده رقم خورده است. در مورد بدهی ها نیز 2600 میلیارد تومان از بدهی پیمانکاران سال های گذشته و 7 هزار میلیارد تومان از بدهی شهرداری تهران تسویه شد.

زاکانی در انتها خاطر نشان کرد: سال جاری که نام مهار تورم و رشد فراوری نام گرفته شاهد تشدید خدمات مدیریت شهری در شهر تهران خواهیم بود. ان شاءالله.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 3 فروردین 1402 بروزرسانی: 3 فروردین 1402 گردآورنده: nicepatogh.ir شناسه مطلب: 2191

به "احداث بزرگترین پایانه مترو در غرب آسیا ، تشدید خدمات مدیریت شهری تهران در سال تازه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احداث بزرگترین پایانه مترو در غرب آسیا ، تشدید خدمات مدیریت شهری تهران در سال تازه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید