خبرنگاران سلامتی مسافران قمی پس از برگشت غربالگری می گردد

به گزارش مجله نایس پاتوق، قم - خبرنگاران - رییس دانشگاه علوم پزشکی قم، با هشدار نسبت به سفرهای غیرضرور گفت: شرایط سلامتی کسانی که به مسافرت رفته اند درصورت بازگشت به استان، غربالگری می گردد.

خبرنگاران سلامتی مسافران قمی پس از برگشت غربالگری می گردد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم، محمدرضا قدیر سه شنبه شب درجلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران قم، اضافه نمود: عمل به توصیه های پزشکی و قرنطینه خانگی در قطع زنجیره شیوع بیماری کرونا لازم است.

وی ادامه داد: افرادی که به مسافرت رفته اند، از روی شماره پلاک آنها شماره تماس استخراج و توسط نیروی انتظامی دراختیار ما قرار گرفته است که در حال تماس با این افراد هستیم.

قدیر اضافه نمود: دراین تماس ها از این افراد خواسته می گردد که اگر بازنگشته اند حتما بازگشته و از سوی دیگر درسامانه salamat.gov.ir ثبت نام و از سوی دیگر غربالگری بر روی آنها انجام خواهد شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی قم، تاکید نمود: تا به این لحظه 461 هزار و 285 نفر از مردم قم در سامانه ثبت نام نموده اند که از این تعداد 46 هزار و 799 نفر احتیاجمند پیگیری و 11 هزار 161 نفر نیز احتیاج به پیگیری فوری داشتند که در مدت زمان کمتر از 24 ساعت با آنها تماس گرفته و پیگیری های لازم انجام می گردد.

به گزارش خبرنگاران، رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار داشت: تا ساعت 14 روز دوازدهم فروردین ماه 44 هزار و 606 نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و 2898 نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت نموده و 14 هزار و 656 نفر نیز بهبود یافته اند.

شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در خصوص ویروس کرونا می توانند با شماره تلفن های 36620023، 36620999، 36706030 و 36704368 (با پیش شماره 025) تماس بگیرند و یا برای کسب آخرین اخبار از دانشگاه علوم پزشکی قم به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه نمایند.

منبع: ایرنا
انتشار: 31 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: nicepatogh.ir شناسه مطلب: 897

به "خبرنگاران سلامتی مسافران قمی پس از برگشت غربالگری می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران سلامتی مسافران قمی پس از برگشت غربالگری می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید