خبرنگاران تار موی ناپلئون، زیر چکش حراج

به گزارش مجله نایس پاتوق، تهران- خبرنگاران- چند تار موی باقیمانده از ناپلئون بناپارت، امپراطور کبیر فرانسه، همزمان با فرارسیدن دویستمین سالمرگ این شخصیت برجسته تاریخی به حراج گذاشته می گردد.

خبرنگاران تار موی ناپلئون، زیر چکش حراج

به گزارش گروه فرهنگی خبرنگاران، ناپلئون بناپارت امپراطور کبیر فرانسه که یکی از بزرگترین فرماندهان نظامی تاریخ بود پس از شکست سنگین در نبرد معروف واترلو، 6 سال آخر عمر خود را تحت نظارت نیروهای بریتانیا در جزیره سنت هلنا واقع در اقیانوس اطلس و در تبعید گذراند و 5 مه سال 1821 در اثر سرطان معده درگذشت.

سال جاری دقیقا 200 سال از آن ماجرا می گذرد و با نزدیک شدن به روز سالمرگ وی بازار فروش متعلقات او و هرآنچه مربوط به ناپلئون باشد، حسابی داغ است؛ خواه جوراب و دستمال گردن باشد خواه تار مو.

به نقل از روزنامه فیگارو، یک دسته تار موی ناپلئون 11 آوریل سال جاری (22 فروردین 1400) به فاصله چند هفته تا روز دویستمین سالمرگ وی، در یک حراجی در شربورگ فرانسه چکش خواهد خورد.

قیمت تقریبی این گنجینه تاریخی چیزی بین 1200 تا 1500 یورو برآورد شده است. اما با توجه به تب خریدی که در حال حاضر بین مجموعه داران وجود دارد، ممکن است سقف قیمت های پیشنهادی به 5 تا 6 هزار یورو هم برسد.

چندی پیش کلید زندانی که ناپلئون در آن درگذشت، در یک حراجی به قیمت بالای 111 هزار دلار فروخته شد.

منبع: ایرنا
انتشار: 6 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 6 اردیبهشت 1400 گردآورنده: nicepatogh.ir شناسه مطلب: 1544

به "خبرنگاران تار موی ناپلئون، زیر چکش حراج" امتیاز دهید

1 کاربر به "خبرنگاران تار موی ناپلئون، زیر چکش حراج" امتیاز داده است | 3 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران تار موی ناپلئون، زیر چکش حراج"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید