خبرنگاران بارش ها در استان سمنان تا پایان هفته تداوم دارد

به گزارش مجله نایس پاتوق، سمنان- خبرنگاران- مدیرکل هواشناسی استان سمنان گفت: فعالبت امواج ناپایدار و بارش های رگباری با شدت کمتر به ویژه در ساعت های بعد از ظهر و شب تا پایان هفته تداوم دارد.

خبرنگاران بارش ها در استان سمنان تا پایان هفته تداوم دارد

ایرج مصطفوی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران ابراز داشت: شدت بارش های پراکنده در مناطق شمالی استان سمنان شامل ارتفاعات شهرستان های دامغان، شاهرود، مهدیشهر و میامی نسبت به دیگر نقاط استان بیشتر پیش بینی می شود.

وی ادامه داد: بر اساس تحلیل آخرین تصاویر ماهواره ای و نقشه های پیش یابی، امروز و فردا برای شهرستان سمنان هوای ابری و نیمه ابری، احتمال تگرگ، رگبار و رعد و برق در بعضی ساعت ها همراه با وزش باد شدید پیش بینی می شود.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان گفت: امروز کمینه دمای هوای شهر سمنان 15 و بیشینه دما 23 درجه سانتی گراد پیش بینی می شود.

وی اضافه کرد: شهمیرزاد با کمینه دمای 6 درجه سانتیگراد و رضوان با کمینه دمای پنج درجه سانتی گراد خنک ترین نقاط استان سمنان در 24 ساعت آینده است.

وی یادآور شد: طی امروز و فردا در غالب نقاط رگبار و رعد و برق، احتمال تگرگ و صاعقه و در ساعت های بعد از ظهر و شب وزش بادهای نسبتا شدید تا شدید پیش بینی می شود که ضرورت دارد توصیه های مراقبتی جدی گرفته شود.

مصطفوی گفت: محکم کردن سازه های موقت و تابلوهای تبلیغاتی و پوشش گلخانه ها به دلیل وزش باد شدید، تردد و توقف نکردن در زیردرختان خشک و کهنسال و ساختمان های در حال ساخت به دلیل احتمال سقوط شاخه ها و مصالح ساختمانی و لایروبی جویبارها، مسیل ها وآبراه ها، استحکام پوشش گلخانه ها از جمله نکات توصیه ای است.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان گفت: آبگرفتگی و جاری شدن روان آب و سیلابی شدن مسیل ها و رودخانه های فصلی به ویژه در نواحی شمالی استان سمنان با توجه به شرایط فصلی و رگباری بودن بارش ها وجود دارد.

سامانه هواگوی 134 آماده ارائه اطلاعات هواشناسی و پیش بینی های جوی سمنان در تمام اوقات شبانه روز است، اداره کل هواشناسی استان دارای 9 ایستگاه سینوپتیک، 15 ایستگاه اقلیم شناسی و 50 ایستگاه باران سنجی در نقاط مختلف است.

منبع: ایرنا
انتشار: 8 خرداد 1400 بروزرسانی: 8 خرداد 1400 گردآورنده: nicepatogh.ir شناسه مطلب: 1602

به "خبرنگاران بارش ها در استان سمنان تا پایان هفته تداوم دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران بارش ها در استان سمنان تا پایان هفته تداوم دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید