توسعه پرشتاب بانکداری الکترونیک در بانک قرض الحسنه مهر ایران

به گزارش مجله نایس پاتوق، بانک قرض الحسنه مهر ایران با توجه ویژه به توسعه بانکداری الکترونیک، ارائه انواع خدمات الکترونیک و برخط ازجمله اینترنت بانک، همراه بانک، تلفن بانک، اس ام اس بانک، صدور کارت هدیه و انواع کارت های شتابی به صورت آنلاین، خدمات درگاه الکترونیک، پایانه های فروشگاهی، صدور رمز همراه بانک و ... در دستور کار قرار داده است.

توسعه پرشتاب بانکداری الکترونیک در بانک قرض الحسنه مهر ایران

به گزارش خبرنگاران، با توجه به گسترش زیرساخت های فناوری اطلاعات و اینترنت در تمام کشورها ازجمله ایران، خدمات بانکی روزمره به سادگی با کامپیوترهای شخصی و گوشی های موبایل قابل انجام است و بانکداری الکترونیک جهت ناگزیری است که تمام بانک های آینده نگر به آن روی آورده اند.

در بانکداری الکترونیک به جای روش های سنتی، از روش های متفاوتی برای ارائه خدمات استفاده می گردد و با ایجاد محصولات و خدمات ارزان و فراگیر بر بستر اینترنت، روابط مشتری با بانک را بهبود می بخشد و سبب افزایش سرعت و کارآیی و کاهش هزینه های بانکداری می گردد. از جمله بانک های کشور که ضرورت توسعه خدمات بانکداری الکترونیک را درک نموده و در این زمینه اقدامات شایان توجهی انجام داده، بانک قرض الحسنه مهر ایران است.

مرتضی اکبری، مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران دراین باره با بیان اینکه جوان ترین متخصصان و کارشناسان علم فن آوری اطلاعات و ارتباطات در بانک قرض الحسنه مهر ایران حضور دارند و دانش و خلاقیت خود را برای ارائه خدمات به روز در حوزه بانکداری الکترونیک در اختیار ما قرار می دهند، می گوید: خلق محصولات جدید بانکداری الکترونیک برای جلب رضایت حداکثری مشتریان بسیار حائز اهمیت بوده و بانک قرض الحسنه مهر ایران در این حوزه همپای سایر بانک های بزرگ شبکه بانکی کشور در حرکت است.

مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران به اشاره به پیشرفت قابل توجه زیرساخت های این بانک در زمینه IT گفت: طی 10 سال گذشته اقدامات مؤثر زیادی در حوزه بانکداری الکترونیک و استفاه از فن آوری اطلاعات و ارتباطات در بانک قرض الحسنه مهر ایران صورت گرفته است اما افق پیش روی حوزه بانکداری الکترونیک در جهان بسیار گسترده است و فعالیت و میزان پوشش خدمات بانکداری مدرن ما هم باید همیشه روبه جلو حرکت کند.

حرکت بانک قرض الحسنه مهر ایران در راستای بانکداری سبز

تعبیر دیگری که از بانکداری الکترونیکی می گردد، بانکداری سبز است چرا که در این شیوه دیگر نیازی به تردد مردم در شهر و ایجاد ترافیک و یا شکل گیری صف های طولانی در بانک و استفاده از کاغذ نیست، هر چند که کاهش استرس و تنش های روانی حاصل از شلوغی بانک ها نیز بخش دیگری از مزیت های بانکداری الکترونیک به شمار می رود. از جمله اقدامات بانک قرض الحسنه در راستای بانکداری الکترونیک، راه اندازی سامانه اینترنت بانک است.

تنوع خدمات اینترنت بانک در بانک قرض الحسنه مهر ایران

سرویس اینترنت بانک قرض الحسنه مهر ایران از کاربردی ترین خدمات نوین بانکداری به شمار می رود که با هدف ارائه سرویس های بانکی در دسترس، سریع، کم هزینه بر روی بستری امن و مطمئن برای متقاضیان راه اندازی شده است.

در اینترنت بانک قرض الحسنه مهر ایران خدماتی از قبیل دریافت صورتحساب و گزارش گردش هر یک از حساب ها، مشاهده فهرست حساب ها و موجودی هر یک از آن ها، انتقال وجه بین حساب های مشتری بدون محدودیت، انتقال وجه عادی (انتقال وجه از یک حساب به حساب دیگر)، انتقال وجه مستمر (انتقال وجه در تاریخ های تعیین و مورد نظر مشتری)، انتقال وجه دسته ای (انتقال وجه از یک حساب به چندین حساب مانند پرداخت حقوق کارکنان)، مسدود کردن برگ چک، ثبت مبلغ چک صادره جهت یادآوری مبلغ صحیح به بانک به هنگام برداشت وجه آن، گزارش وضعیت برگه های دسته چک، گزارش وضعیت چک های واگذاری به سپرده ها، امکان ارسال گزارش دوره ای صورتحساب و موجودی به وسیله پیامک و ایمیل، گزارش تسهیلات دریافتی، آگاهی از آخرین وضعیت اقساط پرداختی، مانده بدهی تسهیلات، مدت تأخیر هر قسط و جریمه تأخیر متعلق به آن، نمایش مبلغ قابل پرداخت در صورت تسویه تسهیلات، انجام عملیات انتقال وجه کارت بانک قرض الحسنه مهر ایران و سایر کارت های عضو شتاب، مسدود نمودن کارت (در صورت مفقودی یا سرقت کارت)، پرداخت قبوض شرکت های خدماتی طرف قرارداد با بانک و … به مشتریان ارائه می گردد.

بانک قرض الحسنه مهر ایران علاوه بر راه اندازی سرویس اینترنت بانک، با توجه به فراگیر شدن استفاده از گوشی های تلفن همراه در کشور، بهره مندی از خدمات این بانک را در گوشی های تلفن همراه، با سرویسی تحت عنوان همراه بانک امکان پذیر نموده است.

علاوه بر این، سامانه های گوناگون آنلاین در بانک قرض الحسنه مهر ایران سرویس هایی از جمله افتتاح حساب، محاسبه اقساط، محاسبه معدل حساب، خرید شارژ و … برای خدمت رسانی به مشتریان طراحی و عملیاتی شده است.

تلفن بانک، اس ام اس بانک، صدور کارت هدیه و انواع کارت های شتابی به صورت آنلاین، خدمات درگاه الکترونیک، پایانه های فروشگاهی نیز از دیگر خدمات بانکداری الکترونیک در بانک قرض الحسنه مهر ایران است که این بانک را در شمار بانک های پیشرو در ارائه دهنده خدمات بانکداری الکترونیک در کشور قرار می دهد.

انتهای رپرتاژ خبری

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 25 تیر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: nicepatogh.ir شناسه مطلب: 195

به "توسعه پرشتاب بانکداری الکترونیک در بانک قرض الحسنه مهر ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توسعه پرشتاب بانکداری الکترونیک در بانک قرض الحسنه مهر ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید