(تصاویر) سرکوب و بازداشت مخالفان پوتین

به گزارش مجله نایس پاتوق، پلیس روسیه هزاران معترض را که حتی در دمای منفی 50 درجه سانتی گراد به خیابان ها آمدند و خواهان آزادی الکسی ناوالنی، مخالف سرشناس دولت این کشور شدند بازداشت کرد.

(تصاویر) سرکوب و بازداشت مخالفان پوتین

به گزارش خبرنگاران، بعضی سازمان ها، شمار بازداشت شده ها را دست کم 2662 نفر برآورد نموده اند. یولیا ناوالنایا، همسر ناوالنی از جمله این بازداشتی ها در مسکو است. وی چند ساعت پس از بازداشت آزاد شد.

معترضان با حضور در خیابان های مسکو، پایتخت و چند شهر دیگر روسیه خواهان آزادی ناوالنی شدند.

سازمان OVD-Info که یک گروه ناظر بر دستگیری ها در روسیه است می گوید که دست کم 1045 نفر در مسکو بازداشت شده اند و شمار بازداشتی ها در سن پترزبورگ بیش از 375 نفر است و کل افراد بازداشت شده در سراسر روسیه 2662 نفر برآورد شده است.

طبق گزارش خبرنگاران خبرگزاری فرانسه تجمعات اصلی در مسکو و سن پترزبورگ برگزار گردید که در هر مورد حدود 20 هزار نفر به خیابان ها آمده بودند. همچنین در حدود 100 شهر دیگر نیز تظاهرات برگزار گردید. جمعیت شعار هایی مانند پوتین سارق یا ناوالنی، ما با تو هستیم سر دادند.

در مسکو درگیری هایی بین نیرو های پلیس و تظاهرات کنندگان گزارش شده است. در بعضی موارد معترضان گلوله های برفی را به سمت نیرو های ویژه پلیس پرتاب می کرند.

بعضی از نزدیکان ناوالنی اعلام کردند که امروز بین 250 تا 300 هزار نفر در سراسر روسیه تظاهرات کردند.

طبق گزارش ها 13 نفر در اعتراض های یاکوتسک شهری در شرق سیبری که دمای آن منطقه منفی 50 درجه است، بازداشت شده اند.

دولت روسیه پیش از این اعلام نموده بود که با هرگونه تظاهرات مقابله خواهد نمود. الکسی ناوالنی در ویدئویی که بعد از دستگیری اش منتشر شد از مردم خواسته بود تا به خیابان ها بریزند.

وی در این پیغام گفته بود: راهزنان در قدرت، بیش از همه از این می ترسند که مردم به خیابان ها بیایند... بنابراین نترسید و به خیابان ها بیایید. نه برای من بلکه برای برای خودتان و برای آینده تان.

الکسی ناوالنی که مشهورترین چهره مخالف ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه است روز 17 ژانویه از آلمان به مسکو بازگشت و در بدو ورود بازداشت شد.

دادگاهی در روسیه وی را به تحمل 30 روز حبس محکوم نموده است. مقامات روسیه می گویند که اقامت وی در آلمان شرایط محکومیت تعلیقی پیشین او را نقض نموده است. با این شرایط او قرار است اوایل ماه فوریه برای اینکه تعیین گردد که آیا حکم اصلی سه سال و نیم حبس را باید بگذراند به دادگاه می رود.

الکسی ناوالنی در جریان یک پرواز داخلی در روسیه مسموم شد. او برای درمان به آلمان رفت و 5 ماه در این کشور اقامت کرد.

مقامات بیمارستانی آلمان و اتحادیه اروپا می گویند که ناوالنی با سم نوویچوک مسموم شده است. او ولادیمیر پوتین را متهم نموده که دستور قتل وی را صادر نموده است.

منبع: فرارو
انتشار: 5 اسفند 1399 بروزرسانی: 5 اسفند 1399 گردآورنده: nicepatogh.ir شناسه مطلب: 1420

به "(تصاویر) سرکوب و بازداشت مخالفان پوتین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "(تصاویر) سرکوب و بازداشت مخالفان پوتین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید