تروئیکای اروپایی خواستار عدم دستیابی ایران به سلاح هسته ای شد

به گزارش مجله نایس پاتوق، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، دولت انگلیس اعلام نمود که وزیر خارجه این کشور به همراه همتایان خود از کشورهای فرانسه، آلمان و ایالات متحده در نشست روز پنج شنبه بر منافع امنیتی بنیادی و مشترک خود در حمایت از رژیم منع اشاعه هسته ای در برابر ایران تأکید کردند.

تروئیکای اروپایی خواستار عدم دستیابی ایران به سلاح هسته ای شد

با ما سفر کنید و با سفر به اروپا در پاییز از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

در این بیانیه آمده است: در مورد ایران، تروئیکای اروپایی و آمریکا منافع امنیتی مشترک و بنیادی خود در حمایت از رژیم منع اشاعه هسته ای و تضمین اینکه ایران هرگز قادر به فراوری سلاح هسته ای نخواهد بود، ابراز کردند.

وزرای خارجه این سه کشور اروپایی همچنین نگرانی مشترک خود از اقدامات اخیر ایران هم در فراوری اورانیوم با غنای 20 درصد و هم فراوری اورانیوم فلزی را ابراز کردند.

به گزارش خبرنگاران، وزارت خارجه آلمان نیز ساعاتی پیش در پیغامی توئیتری، از ملاقات وزرای خارجه تروئیکای اروپایی طرف برجام در پاریس اطلاع داد.

در این پیغام ادعا شده که در ملاقات امروز، هایکو ماس، ژان ایو لودریان و دومینیک راب که به ترتیب وزرای خارجه آلمان، فرانسه و انگلیس هستند؛ از آمادگی دولت جدید آمریکا برای رایزنی درباره ایران استقبال می نمایند.

این پیغام توئیتری در ادامه ادعاهای خود می افزاید که سه کشور اروپایی طرف برجام، به حفظ توافق التزام دارند و به آنالیز همه گزینه در این خصوص ادامه می دهند.

در نهایت، این سه کشور مدعی شدند که ایران نباید بیش از این توافق هسته ای را تضعیف کند!

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 26 اسفند 1399 بروزرسانی: 26 اسفند 1399 گردآورنده: nicepatogh.ir شناسه مطلب: 1465

به "تروئیکای اروپایی خواستار عدم دستیابی ایران به سلاح هسته ای شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تروئیکای اروپایی خواستار عدم دستیابی ایران به سلاح هسته ای شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید