برگزاری سومین کنفرانس مشترک سازمان جهانی گردشگری و یونسکو

به گزارش مجله نایس پاتوق، شهر استانبول میزبان برگزاری سومین کنفرانس مشترک سازمان جهانی گردشگری و یونسکو با هدف تقویت جوامع و میراث های زنده به واسطه گردشگری فرهنگی شد.

برگزاری سومین کنفرانس مشترک سازمان جهانی گردشگری و یونسکو

سومین کنفرانس گردشگری فرهنگی با همکاری سازمان جهانی گردشگری و یونسکو در استانبول ترکیه برگزار گردید. در این کنفرانس تمام حاضران حمایت خود را از گردشگری فرهنگی به عنوان محرک حفاظت از میراث زنده، تسریع کننده خلاقیت در شهرها و توسعه منافع اجتماعی و مالی گردشگری برای همگان، اعلام کردند.

در این اجلاس تاکید شد که نتیجه گیری کلیدی از همایش، نیازمند ارتباط قوی و روشن میان گردشگری، فرهنگ و ذی نفعان محلی است و سیاست ها و استراتژی های گردشگری فرهنگی، باید دیدگاه ها و منافع جوامع محلی را که می تواند به دستگاه های دولتی در ایجاد تعادل میان توسعه گردشگری و حفاظت از میراث یاری کند، در نظر بگیرند. بعلاوه در این نشست عایدی گردشگری در حفظ فرهنگ و توسعه جامعه به عنوان یک چالش کلیدی حکومت داری شناخته شد.

بیش از 30 وزیر گردشگری حاضردر این اجلاس شرکت داشتند، جدایی ناپذیری گردشگری و فرهنگ و لزوم تعامل این دو، به نحوی که گردشگری، میراث فرهنگی را درنظر بازدیدکنندگان و جوامع محلی، کمرنگ نکند، از دیگر بحث های این کنفرانس بود.

اولین جلسه این نشست با موضوع آنالیز پتانسیل گردشگری فرهنگی در یاری به تبدیل شهرها به محیط ها و مقاصدی پایدار و خلاق برگزار گردید. در خاتمه این نشست تاکید شد که بخش های خلاق و فرهنگی می توانند به تقویت و فراهم سازی نوآوری در گردشگری فرهنگی و بعلاوه ایجاد یک ابزار برای حفاظت از میراث فرهنگی ملموس و ناملموس، بپردازند.

در روز دوم این رویداد به تاثیر توامان گردشگری مسئولانه و پیشرفت های فناوری در حفاظت از میراث فرهنگی ناملموس پرداخته شد که طی آن بر بهره گیری از نوآوری برای مدیریت بهتر، ارتقاء و حفظ میراث و بعلاوه ایجاد گردشگری فرهنگی قابل دسترس برای همگان تاکید شد.

به زودی بیانیه ای از سوی سومین کنفرانس مشترک سازمان جهانی گردشگری و یونسکو منتشر خواهد شد و تعهد متقابل همه شرکت کنندگان را برای تقویت مشارکت گردشگری و همکاری فرهنگی به عنوان محرک دستیابی به برنامه توسعه پایدار سازمان ملل نشان خواهد داد.

گفتنی است شهر کیوتو کشور ژاپن در سال 2019 میزبان برگزاری کنفرانس بعدی خواهد بود.

منبع: کجارو / میراث آریا
انتشار: 15 اسفند 1400 بروزرسانی: 15 اسفند 1400 گردآورنده: nicepatogh.ir شناسه مطلب: 1947

به "برگزاری سومین کنفرانس مشترک سازمان جهانی گردشگری و یونسکو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری سومین کنفرانس مشترک سازمان جهانی گردشگری و یونسکو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید