ایده های طراحی مهد کودک

به گزارش مجله نایس پاتوق، مهدکودک مکانی مناسب برای نگهداری بچه ها و رشد و شکل گیری احساسات و خلاقیت های آنهاست. در دنیای پیشرفته امروز که توجه بسیاری به طراحی دکوراسیون مکان های مختلف می شود، مهد کودک ها نیز از این امر مستثنی نبوده و زمان و هزینه های بسیاری صرف دکوراسیون داخلی آن ها می شود. بچه ها در فضاهای شاد و رنگارنگ احساس شادی می نمایند و حس یادگیری آن ها ترغیب می شود. آن ها علاوه بر حس شادی باید از آرامش و امنیت نیز برخوردار باشند، از این رو دیزاین مهد کودک موضوعی بسیار مهم و قابل توجه است و آن را باید به یک طراح با تجربه و آشنا به روانشناسی کودک سپرد. پروژه معماری مهد کودک کمی با سایر پروژه ها متفاوت است زیرا بچه ها روحیه ای لطیف تر و حساس تر دارند و محیطی که در آن به بازی و فعالیت می پردازند نقش بسیاری در شکل گیری اخلاق، رفتار، تعامل اجتماعی و شکوفایی استعدادهای آنها می گذارد. اگر به پروژه معماری مهد کودک های معروف دنیا نگاهی بیندازید متوجه معماری منحصر بفرد آن ها خواهید شد. طراحی نما و دکوراسیون داخلی مهدها معماری کلی آن ها را در بر می گیرد، به همین دلیل نمی توان اهمیت نمای چنین مکان هایی را نادیده گرفت و تنها بر دکور داخلی آن ها تمرکز کرد.

ایده های طراحی مهد کودک

جهت دریافت مشاوره خدمات قیمت آنلاین چاپ کاتالوگ از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ کاتالوگ های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

از همان ابتدا که پلان مهد کودک طراحی می شود، طراحی داخلی و خارجی آن مد نظر قرار می گیرد، بنابراین یک طراح و دیزاینر مهد کودک به خوبی می داند از چه طرح ها، رنگ ها، بافت ها و الگوهایی در طراحی دکوراسیون مهد کودک استفاده کند. طراحی مهد کودک مدرن تنها از عهده افراد با تجربه و آشنا به اصول طراحی داخلی بر می آید، از این رو اگر صاحب مهد کودک هستید یا قصد دارید یک مهد کودک جدید راه اندازی کنید بهتر است طراحی آن را به یک طراح ماهر بسپارید. آشنایی با اصول روانشناسی کودک و تاثیر رنگ ها بر روحیه و عملکرد او از جمله ملزوماتی است که حتماً باید در انتخاب طراح مورد نظر به آن توجه کنید. یک طراح مطلع به خوبی طراحی پلان مهد کودک مدرن و تمام آنچه که در واقعیت شکل خواهد گرفت را از ابتدا تا پایان بر عهده خواهد گرفت.

اگر به دنبال ایده های طراحی مهد کودک هستید با ما همراه شوید. در این نوشته ایده های طراحی این مکان جذاب و دوست داشتنی را جمع آوری کرده ایم تا با مطلعی از آن ها به راحتی طرح مورد نظر خود را انتخاب کرده و نسبت به اجرای آن اقدام کنید. قبل از آغاز طراحی داخلی مهد کودک بهتر است تم اصلی را انتخاب نمائید. این تم باید با متدهای یادگیری همراه باشد تا علاوه بر ایجاد محیطی شادی بخش منجر به تقویت یادگیری کودک نیز شود. سپس باید به سایر مواردی که در ادامه به آن ها پرداخته ایم توجه کنید.

ایده های طراحی مهد کودک مدرن

استفاده از رنگ های شاد

مهم ترین نکته در دیزاین مهد کودک انتخاب رنگ های انرژی بخش است. رنگ ها از نظر روانشناسی بر روح و روان افراد اثرگذار هستند، از این رو قبل از رنگ آمیزی سقف، دیوار و کف و یا خرید وسایل لازم باید از تاثیر رنگ بر فضا و بچه ها مطلع شوید. رنگ های شاد و پر انرژی نه تنها فضایی جذاب و دوست داشتنی برای آموزش و بازی بچه ها ایجاد می نمایند بلکه سطح یادگیری بچه ها را نیز افزایش می دهند.

استفاده از اشکال و احجام مختلف

استفاده از اشکال مختلف نظیر فرم های دایره ای، منحنی، مستطیلی و … در طراحی مهد کودک منجر به افزایش خلاقیت کودک می شود. اگر وسایل بازی و آموزشی با حجم های توپر و توخالی و در اشکال مختلف در اختیار کودک قرار گیرند، میل به کنجکاوی در او بیشتر شکل می گیرد و خلاقیتش شکوفا می شود.

نورپردازی مهد کودک

نورپردازی جزء ملزومات طراحی داخلی است، از این رو در تمام مکان ها باید اجرا شود. به منظور برجسته نشان دادن رنگ ها و افزایش زیبایی و جذابیت فضا می توانید از نور طبیعی یا مصنوعی بهره ببرید. نور طبیعی را به وسیله پنجره ها یا نورگیر و نور مصنوعی را با نصب انواع لامپ روشنایی در فضا پراکنده سازید.

ایجاد فضای مناسب برای بازی

مهد کودک باید مجهز به اتاق یا خانه بازی باشد، پس مکانی مجزا و شیک به بازی و تفریح بچه ها اختصاص دهید. بازی هایی که توجه بچه ها را به خود جلب می نمایند ذهن و خلاقیت کودک را برای یادگیری شکوفا خواهند نمود، از این رو بستری مناسب برای یادگیری همراه با بازی باید در فضای مهد کودک ایجاد شود.

ایجاد فضای آموزشی

همانطور که بچه ها برای شکوفایی خلاقیت خود به محیط بازی احتیاج دارند برای یادگیری نیز باید در یک محیط آموزشی قرار گیرند. اگر قصد بازسازی و یا راه اندازی مهد کودک دارید، بخشی از فضای آن را به محیط آموزشی تبدیل کنید. انجام کارهایی مانند نقاشی، یادگیری حروف الفبا، قصه گویی، شعر خوانی و … در این فضا انجام خواهد شد.

منبع: ساختمانچی
انتشار: 17 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 اردیبهشت 1400 گردآورنده: nicepatogh.ir شناسه مطلب: 667

به "ایده های طراحی مهد کودک" امتیاز دهید

1 کاربر به "ایده های طراحی مهد کودک" امتیاز داده است | 3 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایده های طراحی مهد کودک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید