اپل شاید در آیپد ایر نسل پنج از نمایشگر OLED استفاده کند

به گزارش مجله نایس پاتوق، به نظر می رسد که اپل می خواهد در سال آینده از یک آیپد 10.8 اینچی با نمایشگر OLED رونمایی کند. این گزاش نو که به وسیله نشریه The Elec منتشر شده است بعلاوه نشان می دهد که بعد از رونمایی از این آیپد، این شرکت می خواهد تا از دومین آیپد با نمایشگر OLED در سال 2023 رونمایی کند.

اپل شاید در آیپد ایر نسل پنج از نمایشگر OLED استفاده کند

نگاهی به سابقه نشریه ی The Elec در زمینه افشای اطلاعات محصولات اپل نشان می دهد که این نشریه برخی اوقات توانسته است تا برنامه های اپل را به درستی افشا کند. این نشریه در تازه ترین گزارش خود اسم نموده است که در سال آینده از یک آیپد با نمایشگر 10.8 اینچی OLED رونمایی خواهد شد.

با توجه به این موضوع، می توان گفت که گویا این آیپد OLED، نسل پنجم آیپد ایر است. این گزارش تازه بعلاوه ادعا می نماید که این آیپد دارای یک نمایشگر OLED غیرمنعطف است که از مواد ارگانیک و غیرارگانیک در لایه های مختلف نمایشگر آن استفاده شده است. گویا مواد غیرارگانیک وظیفه دارند تا مانع از رسیدن آب و اکسیژن به لایه های ارگانیک شوند.

بعلاوه اپل می خواهد در سال 2023، از آیپد های دیگری هم با نمایشگر OLED رونمایی کند. ضمناً به نظر می رسد که نمایشگر OLED به کار رفته در آیپد های 2023 منعطف باشد. حتی ممکن است که اپل در نمایشگر آیپد های 2023 از تکنولوژی LTPO استفاده کند.

استفاده از این تکنولوژی باعث می گردد که این نمایشگر ها بتوانند محتوا را به صورت ProMotion و با نرخ به روزرسانی 120 هرتز نمایش دهند. اپل اکنون از این ویژگی تنها در آیپد پرو استفاده می نماید.

در گزارش نشریه The Elec آمده است: اپل می خواهد در آیپد های که در سال 2023 عرضه می شوند از نمایشگر OLED منعطف استفاده کند. بعلاوه ممکن است که اپل به جای تکنولوژی LTPS از تکنولوژی تازه LTPO، در زمان توسعه ی این نمایشگر ها استفاده کند. ضمناً لایه پخش کننده نور RGB این نمایشگر دارای ساختار تازهی است که دو لایه تشکیل دهنده آن بر روی یکدیگر قرار گرفته اند.

گزارش دیگری در ماه می (اردیبهشت) به وسیله سایت کره ای ETNews منتشر شده بود که ادعا می کرد اپل می خواهد در سال آینده در برخی آیپد ها از نمایشگر OLED استفاده کند. با این وجود این نشریه تعیین ننموده بود که در کدام مدل های آیپد از نمایشگر OLED استفاده خواهد شد.

در گزارش تازه منتشر شده به وسیله نشریه The Elec اسم شده است که مقدار نمایشگر OLED به کار رفته در این آیپد 10.86 اینچ است. با توجه به این موضوع ممکن است که آیپد دارای نمایشگر OLED، در واقع نسل بعدی آیپد ایر باشد. همان گونه می دانید اپل از نسل تازه آیپد ایر در پاییز سال گذشته رونمایی کرد. این نسل از آیپد ایر مانند آیپد پرو دارای نمایشگری با حاشیه های اندک و پردازنده تازه A14 Bionic است.

پیش تر تحلیلگر معروف محصولات اپل، مینگ چی کو، اسم نموده بود که اپل در سال 2022 و در نسل تازه آیپد ایر از نمایشگر OLED استفاده خواهد نمود. با وجود اینکه این شرکت در ماه آوریل (فروردین) از نسل تازه آیپد پرو با نمایشگر Mini-LED رونمایی کرد. اما از این نمایشگر با تکنولوژی تازه تنها در مدل رده بالای این تبلت استفاده شده است.

منبع: MacRumors

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 1 مرداد 1400 بروزرسانی: 1 مرداد 1400 گردآورنده: nicepatogh.ir شناسه مطلب: 1691

به "اپل شاید در آیپد ایر نسل پنج از نمایشگر OLED استفاده کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اپل شاید در آیپد ایر نسل پنج از نمایشگر OLED استفاده کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید