الاغ های عاشق بتهوون در شهرداری شهر تاریخی

به گزارش مجله نایس پاتوق، در شهر ماردین ترکیه که بیش از 60 هزار نفر در آن زندگی می کنند الاغ ها از جایگاه ویژه ای برخوردار هستند.

الاغ های عاشق بتهوون در شهرداری شهر تاریخی

به گزارش خبرنگاران، این حیوانات با هدایت کارگران شهرداری کیسه های زباله را حمل می کنند، در کوچه های باریک و پلکانی شهر که بر روی صخره ها واقع شده است. خانه هایش، چون پلکانی بالای یکدیگر ساخته شده و هریک از خانه ها بر خانه پایین تر مشرف بود و مانعی در برابر بام ها وجود ندارد.

توپارلی یکی از کارگران شهرداری ماردین می گوید ما قرن هاست که از الاغ ها برای تمیز کردن شهر استفاده می کنیم. این حیوانات تنها کسانی هستند که می توانند به خیابان های باریک دسترسی پیدا کنند.

وی افزود: الاغ ها هم مثل ما 8 ساعت در روز کار می کنند.

عصر ها هنگامی که الاغ ها پس از یک روز کاری از پله ها پایین آمده و به سمت اصطبل ها می فرایند دامپزشکان به شرایط آن ها رسیدگی می کنند و علاوه بر این موسیقی هم گوش می دهند!

توپارلی می گوید که ما از آن ها مراقبت می کنیم، هر روز عصر به مدت دو ساعت موسیقی کلاسیک یا ملودی های سنتی برای الاغ ها پخش می کنیم. او با کنایه می گوید وقتی قطعه ای از بتهوون را پخش می کنیم می بینیم که شاد تر می شوند!

در آغاز قرن بیستم و زمانی که ماردین 20 هزار نفر جمعیت داشت، الاغ ها چوب و زغال سنگ حمل می کردند، اما امروزه این شهر قدیمی به تنهایی 60 هزار نفر ساکن دارد که هر روز نزدیک به 10 تُن زباله تولید می کنند.

علاوه بر الاغ ها وسایل نقلیه کوچکی که به تاکسی زباله معروف هستند در ماردین فعالیت می کنند، اما به گفته عبدالقادر توتاسی شهردار ماردین این وسایل کارآمد نیستند.

برای مقابله با نقدها احتمالی از سوی سازمان های دفاع از حقوق حیوانات، شهردار ماردین می گوید ما حاضریم با آن ها برای نظارت همکاری کنیم.

توپارلی نیز گفت که تمام تلاش خود را برای رفتار خود و احترام با الاغ ها انجام می دهیم. آن ها حیوانات بسیار باهوشی هستند.

ماردین مرکز استان ماردین در جنوب شرقی ترکیه است. نیمی از مردم این شهر به زبان کردی کرمانجی و نیمه دیگر آن به بقیه زبان ها حرف می زنند. ماردین از شهرهای باستانی سُریانی نشین بوده است.

منبع: فرارو
انتشار: 28 آذر 1400 بروزرسانی: 28 آذر 1400 گردآورنده: nicepatogh.ir شناسه مطلب: 1866

به "الاغ های عاشق بتهوون در شهرداری شهر تاریخی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "الاغ های عاشق بتهوون در شهرداری شهر تاریخی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید