ارتباط توسعه یافتگی شهر یا کشور با برطرف آسیب های اجتماعی

به گزارش مجله نایس پاتوق، عضو شورای شهر شیراز گفت: تحقیقات نشان داده است که یکی از عوامل رشد و توسعه یافتگی شهرها، شناسایی آسیب های اجتماعی و برطرف آن ها برای تداوم رشد و ترقی شهر ها است.

ارتباط توسعه یافتگی شهر یا کشور با برطرف آسیب های اجتماعی

به گزارش خبرنگاران از شیراز، سیده مریم حسینی، عضو شورای اسلامی شهر شیراز در نشست هم اندیشی با متولیان پیشگیری از آسیب های اجتماعی استان فارس گفت: برای داشتن یک شهر مناسب باید در وهله اول آسیب های اجتماعی موجود در شهر و بعلاوه عوامل بازدارنده این آسیب ها شناسایی شوند.

او اضافه کرد: برای رسیدن به برطرف آسیب های اجتماعی باید چشم اندازی تعریف گردد و بر اساس آن ضمن تعیین شدن فرآیندها، برنامه ریزی راهبردی صورت گیرد.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز به ارتباط بین مؤلفه توسعه یافتگی در یک شهر یا کشور و آسیب های اجتماعی اشاره نمود و اضافه کرد: تحقیقات نشان داده است که یکی از عوامل رشد و توسعه یافتگی شهرها، شناسایی آسیب های اجتماعی و برطرف آن ها برای تداوم رشد و ترقی شهر ها است.

حسینی با بیان اینکه برای شناسایی مسائل و آسیب های اجتماعی شهر شیراز تا به امروز جلسات متعددی با سازمان ها و اشخاصی که در حوزه پیشگیری از آسیب های اجتماعی فعالیت داشته و دارند، برگزار نموده ایم، گفت: همه کوششمان این است تا ضمن شناسایی عملکرد و فعالیت هایی که تا به امروز در این حوزه اجرا شده، موارد را نیز مورد تجزیه و تحلیل قرار دهیم و با نگاهی علمی به آسیب های شهری و مدیریت بهتر آن، قدم های مثبتی در جهت شناسایی و کاهش مسائل اجتماعی برداشته گردد.

او بر ضرورت استفاده از ظرفیت دیگر دستگاه ها خصوصاً دستگاه هایی که متولی پیشگیری از آسیب های اجتماعی هستند، تأکید کرد و اضافه کرد: این رویکرد باعث می گردد تا با اهداف و عملکرد دیگر دستگاه ها یا سازمان ها در حوزه آسیب های اجتماعی بیشتر آشنا شویم و هم از موازی کاری جلوگیری گردد.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز، کوشش برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی به منظور بهبود شرایط زندگی مردم و توسعه و پیشرفت شهر را مهم برشمرد و ابراز امیدواری کرد: با برگزاری جلسات مختلف با متولیان پیشگیری از آسیب های اجتماعی، بازدید های میدانی و استفاده از نظرات افراد صاحب نظر و همکاری دیگر دستگاه ها، قدم های مثبتی در کنترل و کاهش مسائل فرهنگی اجتماعی و آسیب های اجتماعی برداشته گردد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 26 دی 1400 بروزرسانی: 26 دی 1400 گردآورنده: nicepatogh.ir شناسه مطلب: 1895

به "ارتباط توسعه یافتگی شهر یا کشور با برطرف آسیب های اجتماعی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارتباط توسعه یافتگی شهر یا کشور با برطرف آسیب های اجتماعی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید