آمازون سالانه 500 میلیون دلار برای ساخت بازی خرج می نماید

به گزارش مجله نایس پاتوق، در جدیدترین گزارش های ارائه شده از منابع آشنا با بودجه شرکت آمازون اعلام شده که این شرکت به شکل سالانه 500 میلیون دلار برای بخش بازی سازی خود هزینه می نماید. در چند سال گذشته شاهد ورود شرکت آمازون به شکل قدم به قدم به صنعت بازی های ویدیویی بوده ایم. این عدد جدیت این شرکت را در راستا جدید خود نشان می دهد.

آمازون سالانه 500 میلیون دلار برای ساخت بازی خرج می نماید

شرکت آمازون یکی از عظیم ترین شرکت های جهان به شمار می رود و در حوزه های مختلف فعالیت دارد. با وجود این که شرکت آمازون غالبا به عنوان عظیمترین فروشگاه جهان شناخته می گردد اما دامنه فعالیت های این شرکت روزبه روز در حال وسیع تر شدن است. این شرکت در حال حاضر خدماتی از رایانش ابری گرفته تا شبکه های تلویزیونی آنلاین ارایه می دهد.

با توجه به این که صنعت بازی های ویدویی از عظیمترین و پول ساز ترین صنعت های فعلی به شمار می رود، شرکت آمازون فعالیت های خود را به این محدوده هم کشانده. البته این ورود به آرامی انجام شده و از همان ابتدا با ساخت بازی های ویدویی آغاز نشده. شرکت آمازون در سال 2014 با خرید سرویس استریم توییچ (Twitch) اولین حرکت خود را انجام داد. این شرکت در ادامه به ساخت بازی های موبایلی پرداخت و همچنین پلتفرم ابری خود برای بازی کردن را با نام آمازون لونا (Amazon Luna) راه اندازی کرد.

بر اساس گزارش های جدید، شرکت آمازون در چند سال گذشته بودجه سالانه 500 میلیون دلاری در نظر گرفته. این بودجه فقط و فقط مربوط به بخش بازی سازی این شرکت می گردد و ربطی به بودجه سرویس های توییچ و لونا ندارد. برای این که دید بهتری نسبت به این عدد داشته باشید باید بگوییم که بودجه ساخت بازی سایبرپانک 2077 حدود 120 میلیون دلار است. این بازی چند ماه پیش عرضه شد و یکی از پرهزینه ترین بازی های تاریخ به شمار می رود.

یکی دو سال است که استودیوهای بازی سازی شرکت آمازون در حال ساخت بازی های عظیم هستند و حضور این شرکت در عرصه بازی های ویدیویی از همواره جدی تر است. شرکت آمازون افراد عظیمی از جهانی بازی سازی را در استودیوهای بازی سازی خود استخدام نموده تا بتواند در توسعه بازی های ویدیویی پیروز تر باشد. از این افراد می توان به طراح بازی Portal و کارگردان بازی Far Cry 2 اشاره نمود که از قضا هر دوی آن ها بعد از مدتی شرکت آمازون را ترک کردند.

البته شرایط شرکت آمازون در ساخت بازی های ویدیویی در بهترین حالت ممکن قرار ندارد. این شرکت در ابتدای کار سه بازی عظیم را معرفی کرد. بازی اول استودیو های بازی سازی شرکت آمازون به نام Breakaway حتی منتشر نشد و ساخت آن حین توسعه به دلایل نامشخص که احتمالا با کیفیت این بازی مرتبط هستند، متوقف شد. بازی دوم این شرکت که Crucible نام دارد و یک بازی آنلاین است، به دلیل کیفیت بسیار پایین و بازخوردهای منفی از پشتیبانی سازنده های خود محروم شد و سرورهای این بازی هم اکنون خاموش هستند.

البته شرایط شرکت آمازون در حال بهبود است و بازی جدید این شرکت، یعنی New World که یک نقش آفرینی آنلاین کلان است، سال جاری عرضه خواهد شد. این بازی شرایط بسیار بهتری از بازی های قبلی آمازون دارد و پیشرفت این شرکت را در بازی سازی نشان می دهد.

  • 25 بازی کامپیوتر که در سال 2021 منتظرشان هستیم؛ New World

مسائل مختلفی سر راه شرکت آمازون در ابتدای جاده ساخت بازی های ویدیوی قرار دارند. برای مثال موتور بازی سازی این شرکت که Lumberyard Engine نام دارد هنوز جای کار دارد و کارمندان این استودیو در استفاده از این موتور به مشکل بر می خورند. از سمت دیگر، دو بازی قبلی این شرکت تمرکز دقیقی روی یک موضوع نداشتند و به دلیل سردرگمی شکست خوردند. البته بازی New World همین حالا به شکل آزمایشی عرضه شده و بازیکنان از آن راضی هستند. این بازی می تواند آغازی بر تغییر رویه شرکت آمازون در ساخت بازی های ویدیویی باشد.

هزینه های عظیم شرکت آمازون برای ساخت بازی های ویدیویی با وجود ناکامی های فعلی تفکر برانگیز هستند. می دانیم که شرکت آمازون یکی از هوشمندترین شرکت های موجود است و مدیران این شرکت اهل حرکات احمقانه نیستند. پتانسیل بسیار عظیمی در صنعت بازی های ویدیویی وجود دارد که هزینه های شرکت آمازون تأییدی بر این موضوع هستند. این شرکت طی برنامه چندساله خود با خرید سرویس توییچ کار خود را آغاز کرد و حالا به شکل جدی در حال توسعه بازی های تراز اول است. اصلا بعید نیست چند سال بعد نام شرکت آمازون را در کنار نام شرکت های عظیمی مانند الکترونیک آرتز و یوبی سافت ببینیم.

منبع: GamesIndustry.biz

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 17 اسفند 1399 بروزرسانی: 17 اسفند 1399 گردآورنده: nicepatogh.ir شناسه مطلب: 1445

به "آمازون سالانه 500 میلیون دلار برای ساخت بازی خرج می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمازون سالانه 500 میلیون دلار برای ساخت بازی خرج می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید