10 نکته مهم که هر وبلاگ نویس سفر باید بداند

به گزارش مجله نایس پاتوق، نوشتن از تجربه های سفر در میان انبوه وبلاگ ها نیازمند مهارت های نویسندگی و اینترنتی است. با خبرنگاران همراه باشید تا 10 نکته طلایی در این مورد را بخوانید.

10 نکته مهم که هر وبلاگ نویس سفر باید بداند

امروزه وبلاگ نویسی در زمینه سفر به جنبشی غیر قابل توقف تبدیل شده است. این کار منبع اصلی عایدی بسکمک است. با این حال و با افزایش روزافزون جمعیت، وبلاگ نویسی پیروز و حرفه ای بودن کاری به غایت سخت است.

چگونه می توان سایت خود را از میان انبوه وبلاگ ها متمایز کرد و خودی نشان داد؟

در این مطلب به بیان 10 نکته بنیادی و مهم در این زمینه خواهیم پرداخت.

خودتان باشید

جهان مجازی دیگر ظرفیت پست هایی کلیشه ای به فرم کارهای مهم در بانکوک را ندارد. این نوع مطالب دیگر بیش از حد نخ نما شده اند. برای آغاز کار باید داستان ها را از نقطه نظری بیان کنید که بدیع باشد و خوانندگان را به خود جذب کند.

با خوانندگان خود ارتباط داشته باشید

جمع کردن توده ای از مخاطبان و خوانندگان دائمی یکی از کارهای اساسی و مهم در مدیریت وبلاگ است. زمانی طولانی را باید صرف پاسخ دادن به ایمیل ها و کامنت ها در شبکه های اجتماعی کنید.

پاسخ دادن باعث دوستی و نزدیکی با خوانندگان می گردد و بدین طریق با وبلاگ نویس به صورت شخصی ارتباط برقرار می گردد. از نقطه نظر وبلاگ نویسی، این عمل باعث شکل گیری گروهی طرفدار می گردد که به صورت پیوسته به وبلاگ مراجعه خواهند کرد.

داستان تعریف کنید

برترین وبلاگ ها شامل هدف ها و روایت هایی هستند که از پس زمینه ای مشترک پیروی می نمایند. دارا بودن تم و اهدافی بنیادی و کلی باعث جذب بیشتر مخاطبان و مراجعه مداوم آن ها به وبلاگ می گردد.

بهتر است از داستان های کسل نماینده و رایج دوری کرد و به خوانندگان، جهانی خاص سفر را از چشمان مسافری با کوله پشتی روایت کرد. بعضی وبلاگ ها در کوشش هستند که داستان سفر به تمامی مکان های مندرج در یونسکو را نقل نمایند و بعضی دیگر می خواهند به تمامی کشورهای جهان سفر نمایند.

سبک داستانی خود را بیابید و به آن پایبند باشید.

نویسندگی خود را توسعه دهید

بعضی از انسان ها مادرزاد نویسنده نیستند. سالیان متمادی است که نوشتن را تمرین می نمایند و هر روز نکات جدیدی در این باب می آموزند. به عنوان یک وبلاگ نویس، نویسندگی ابزار و سلاح شما است. مانند مهارت یافتن در به کارگیری یک اسلحه، باید با فوت و فن نویسندگی آشنا شوید.

صدای خود را کشف کنید

یکی از اشتباهات رایج وبلاگ نویس ها، کپی کردن سبک و استایل دیگر نویسندگان جهانی مجازی است. مشکل این جا است که این امر اصلا طبیعی نیست و متن، نویسنده خود و روحیاتش را منعکس نمی نماید.

صدای خودتان را بیابید، استایل خود را توسعه دهید و از این طریق کیفیت کارتان به طرز محسوسی بهبود خواهد یافت.

وب سایتی زیبا داشته باشید

بعضی بلاگرها اهمیت طراحی وبلاگ را دست کم می گیرند. تصور کنید که سایت شما همچون ویترین یک فروشگاه است. هیچ کس از فروشگاهی کهنه و نازیبا خریداری نمی نماید. همین مسئله در خصوص وبلاگ ها هم صدق می نماید.

احتیاج است وقت زیادی را در مقابل نمایش گر به خواندن کد های سایت و اصلاح عکس ها بپردازید.

اگر در طراحی وب سایت سر رشته ندارید بهتر است هزینه ای پرداخت کنید تا کسی شما را در این امر کمک دهد. قالب وبلاگ ویترین شما است و باید محبت آمیز و حرفه ای به نظر بیاید.

شبکه های ارتباطی

قسمت اعظمی از کار کردن با وبلاگ در پشت پرده است و نوعی تجارت به وسیله ارتباط و دوستی به شمار میرود. کامنت گذاشتن در وبلاگ های دیگر ایمیلی را به صاحب آن ارسال می کنید و این نقطه آغاز دوستی و همکاری است.

از ساز و کار اینترنت آگاه شوید

حتی اگر برترین روایت جهان را هم پست کنید، اگر کسی به سایت شما مراجعه نکند کارتان بی ارزش است.

از ساز و کار موتور جستجوها آگاه شوید و از این راه محتوای خود را بهتر در اختیار مخاطبان قرار دهید. چیزهای از قیبل شبکه های اجتماعی و SEO (بهینه سازی موتور جستجو) اهمیتی حیاتی برای جذب مخاطب دارند.

در شبکه های اجتماعی فعال باشید

شبکه اجتماعی روشی مفرح برای ارتباط با خوانندگان وبلاگ است. ممکن است هر روز فرصت پست گذاشتن نداشته باشید، بنابراین به وسیله شبکه های اجتماعی می توانید نگاهی اجمالی از زندگی خود را با مخاطبان به اشتراک بگذارید.

در شبکه های اجتماعی آن ها درباره آخرین ماجراجوی هایتان آگاه خواهند شد و این امر اشتیاق شان برای خواندن داستان کامل در وبلاگ را افزایش می دهد.

زیاد عکس بگیرید

به وبلا گ نویس های تازه کار که مهارت اندکی در عکاسی دارند توصیه می گردد که دست از عکاسی نکشند و بیشتر کوشش نمایند.

هزاران عکس از زوایای مختلف بگیرید و در خاتمه کار با برگزیدن کارهای مورد پسندتان استایل خود را کشف کنید. وجود عکسی ایده آل در میان تعداد زیادی عکس بسیار محتمل تر است.

منبع: کجارو / stayatbase.com
انتشار: 25 اسفند 1400 بروزرسانی: 25 اسفند 1400 گردآورنده: nicepatogh.ir شناسه مطلب: 1959

به "10 نکته مهم که هر وبلاگ نویس سفر باید بداند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 نکته مهم که هر وبلاگ نویس سفر باید بداند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید