کرملین: روسیه روی سلاح های شیمیایی کار نمی کند

به گزارش مجله نایس پاتوق، روسیه تمام تعهداتش تحت این کنوانسیون را اجرا نموده و صحبتی در این رابطه نمی تواند وجود داشته باشد.

کرملین: روسیه روی سلاح های شیمیایی کار نمی کند

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

سخنگوی کرملین گفت: روسیه هیچ کاری در زمینه فراوری یا ارتقای سلاح های شیمیایی انجام نمی دهد.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری تاس، دیمیتری پسکوف درباره این برآورد ها که ادعا می گردد الکسی ناوانلی، چهره اپوزیسیون با یک عامل اعصاب ارتقایافته نوویچوک مسموم شده، اظهارنظر کرد.

وی تأکید کرد: این اقدام با توجه به این حقیقت که روسیه عضو کنوانسیون مربوطه برای ممنوعیت سلاح های شیمیایی است، قابل انجام نیست.

پسکوف گفت: روسیه تمام تعهداتش تحت این کنوانسیون را اجرا نموده و صحبتی در این رابطه نمی تواند وجود داشته باشد.

سخنگوی کرملین همچنین گفت که بیانیه های سازمان منع سلاح های شیمیایی باید به جای ادعاهای کلی، بر پایه اطلاعات حرفه ای مطالعه گردد.

روز سه شنبه، سازمان منع سلاح های شیمیایی گزارش داد که این سازمان، گزارشی را در رابطه با مسمومیت الکسی ناوانلی، چهره اپوزیسیون روسیه به آلمان تحویل داده است. این گزارش اشاره می نماید که نتایج آزمایش ناوالنی نشانگرهای زیستی مهارکننده کولین استراز موجود در نمونه های خون و ادرار آقای ناوالنی، دارای مشخصات ساختاری مشابه با مواد شیمیایی سمی متعلق به 1.A.14 و 1.A.15 هستند که در طی نشست بیست و چهارم کنفرانس کشورهای عضو در نوامبر 2019 به ضمیمه مواد شیمیایی اضافه شدند. این مهار کننده کولین استراز در ضمیمه مواد شیمیایی کنوانسیون ذکر نشده است.

پسکوف در موقعیت های گوناگون اعلام کرد که روسیه آماده همکاری جامع با آلمان است. وی اشاره نمود که هیچ گونه ماده سمی پیش از انتقال ناوالنی به آلمان، در بدن او شناسایی نشده است.

منبع: عصر ایران
انتشار: 20 آبان 1399 بروزرسانی: 20 آبان 1399 گردآورنده: nicepatogh.ir شناسه مطلب: 1213

به "کرملین: روسیه روی سلاح های شیمیایی کار نمی کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرملین: روسیه روی سلاح های شیمیایی کار نمی کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید