کارگران شهرداری سی سخت 7 ماه معوقات مزدی طلبکارند ، پرداخت طلب ها در صورت رفع مسدودی حساب

به گزارش مجله نایس پاتوق، کارگران شهرداری سی سخت حدود 7 ماه معوقات مزدی دارند و شهردار می گوید 2 ماه از مطالبات سال 99 کارگران را هفته دوم تیر در صورت باز شدن حساب های مسدود شهرداری پرداخت می کند.

کارگران شهرداری سی سخت 7 ماه معوقات مزدی طلبکارند ، پرداخت طلب ها در صورت رفع مسدودی حساب

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایلنا، شهردار سی سخت درباره مطالبات کارگران گفت: کمبود منابع مالی در شهرداری باعث تاخیر در پرداخت دستمزد کارگران شده است.

علی فرد اضافه کرد: از پاییز سال 98 که به سمت شهردار شهر سی سخت منصوب شدم، کارگران حدود 8 ماه معوقات مزدی داشتند. با تامین منابع مالی این مطالبات به مرور به 5 ماه تقلیل یافته است. همچنین، کارگران عیدی سال 98 را اسفند سال گذشته دریافت کرده اند. در عین حال، یک ماه از مطالبات مربوط به فروردین سال 99 کارگران پرداخت شده است.

وی اظهار کرد: کاهش درآمد شهرداری سی سخت از گذشته باعث بروز مسائلی شده است. به همین دلیل، هم اکنون کارگران ماه ها است که معوقات مزدی طلب دارند.

به گفته شهردار سی سخت، بخش زیادی از درآمد سالانه شهرداری سی سخت از دریافت عوارض تامین می شود. می توان گفت با شیوع ویروس کرونا، شهرداری سی سخت بسیاری از منابع درآمدی خود را در حوزه گردشگری از دست داده است. در کنار این مسائل، ما متحمل یک سری اقدامات پیشگیرانه برای کنترل ویروس کرونا در شهر سی سخت هستیم.

فرد در ادامه گفت: همزمان با شیوع کرونا تقریبا همه منابع درآمدی شهرداری در حوزه گردشگری همانند اقامتگاه ها، پارک ها، رستوران ها و سایر مراکز تفریحی که مالکیت و مدیریت آنها با شهرداری است، از دست رفته و ما از بهمن سال 98 هیچ درآمدی در این بخش نداشته ایم.

شهردار سی سخت بیان نمود: مهم ترین بخش مسائل شهرداری مربوط به شکایت چند نفر از طلبکاران مالی شهرداری می شود که پیگیر مطالباتشان هستند، این بدهی ها مربوط به سال های گذشته است که مسئولان وقت در زمان خود، آن را به صورت جدی پیگیری نکرده بودند و امروز تبعات آن متوجه کارگران و موجب مسدود شدن حساب های مالی شهرداری شده است.

او با اعلام اینکه قرار است امروز سه شنبه 3 تیر حساب شهرداری رفع مسدودی شود، اضافه کرد: اگر این اتفاق بیفتد، ظرف یک هفته آینده می توانیم 2 ماه از دستمزد اردیبشهت و خرداد کارگران را پرداخت کنیم.

فرد درباره منابع درآمدی شهرداری سی سخت گفت: یکی از راهکارهای درآمدزایی شهرداری سی سخت مشارکت در اجرای پروژه های عمرانی در منطقه و اجاره دادن برخی ماشین آلات و خودروهای های سنگین و سبک است. در کنار این فعالیت ها آغاز به کار کارخانه سنگ شکن را بعد از 7 سال تعطیلی پیش رو داریم که 50 درصد از منابع مالی شهرداری را این کارخانه می تواند تامین کند.

وی تاکید کرد: برای بهبود شرایط شهرداری سی سخت، نیازمند حمایت مسئولان شهرستانی و استانی هستیم.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 31 مرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: nicepatogh.ir شناسه مطلب: 1048

به "کارگران شهرداری سی سخت 7 ماه معوقات مزدی طلبکارند ، پرداخت طلب ها در صورت رفع مسدودی حساب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کارگران شهرداری سی سخت 7 ماه معوقات مزدی طلبکارند ، پرداخت طلب ها در صورت رفع مسدودی حساب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید