چند و چون سفر به گوا، جیره ای در هند(بخش اول)

به گزارش مجله نایس پاتوق، خلیج گوا ناحیه ای واقع در مناطق ساحلی کشور هندوستان است که چندین شهر کوچک را در خود جای داده است.

قدمت طولانی، جاذبه های طبیعی و ساحل گرم و آفتابی این منطقه از جاذبه های اصلی آن به شمار می رود. اما قطعا برای چنین سفر دور و درازی احتیاج به اطلاعات بیشتری دارید که ما در این مطلب آن را با شما در میان خواهیم گذاشت. پس با خبرنگاران همراه باشید.

چند و چون سفر به گوا، جیره ای در هند(بخش اول)

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور هند ما را تجربه کنید.

گوا جزیره ای است زیبا که سفر دوستان را طوری جذب خود میکند که این توریست ها حاضرند حتی آخرین تکه لباس شان بفروشند تا بتوانند یک روز بیشتر در این منطقه بمانند. بخش زیادی از قدمت کهن این جزیره تحت تاثیر استعمار پرتغالی هاست. در سال 1498 پرتغال آن را به نام Pearl of the Orient تحت سلطه خود درآورد و تا 1961 آنجا ماند. زندکی مردم این منطقه تأثیرات زیادی از آن دوران پذیرفته است. تعداد زیادی از مردم کاتولیک هستند و نام هایی پرتغالی دارند که توسط اجدادشان و کشیش ها بر آنها گذاشته شده است.

گوا با سایر نقاط هند نرخ گران تری دارد، اما در مقایسه با دیگر نقاط جهان بسیار ارزان تر محسوب می گردد. هم هتل های خوب و ارزان قیمت در آن پیدا می گردد و هم غذا و نوشیدنی. این موارد به همراه جاذبه های زیاد و در بیشتر موارد رایگان، گوا را به مقصد محبوب و مقرون به صرفه توریست ها تبدیل می نماید.

اطلاعات ضروری

واحد پول رسمی: روپیه هند (INR)

نرخ تبدیل ارز: 100 روپیه هند = 1.52 دلار

زبان محلی: کونکنی

زبان رایج: انگلیسی

اختلاف ساعت با تهران: 1:00+

وضعیت آب و هوایی

وضعیت آب و هوایی که در اینجا صحبتش را می کنیم درواقع میانگین آب و هوای پایتخت گوآ یعنی پانجی است که در موقعیتی تقریبا داخلی تر قرار گرفته است، بنابراین ممکن است در نواحی ساحلی دمای هوا کمی پایین تر باشد. از ماه دسامبر تا آوریل که هوا مطلوب تر است، گردشگران بیشتری به این منطقه می آیند. ماه آوریل واقعا هوا گرم است، و در ماه موسمی ژوئن، بارش باران های شدید آغاز می گردد و تا اواسط ماه اوت (آگوست) ادامه دارد. بهتر است در این ماه ها جداً از سفر به گوا اجتناب کنید، مگر اینکه دوست داشته باشید باران های شدید و جریان های سیل آسا را به تماشا بنشینید.

بهترین زمان رزرو هتل

در گوا در طی فصل های مختلف، قیمت هتل ها دستخوش تغییرات زیادی می شوند. در فصل های گران و پرگردشگر یا به اصطلاح High-season که گردشگران زیادی از سراسر اروپا به این ناحیه سرازیر می شوند (از ماه نوامبر تا مارس و به طور عمده در طی هفته های منتهی به جشن کریسمس و سال نو)، هتل های گوا گاهی قیمت ها را تا دو و حتی سه برابر بالا می برند. با این وجود اتاق خالی هم پیدا نمی گردد. بنابراین یادتان باشد حتما قبل از سفر به این منطقه، به صورت آنلاین جا رزرو کنید. در ماه های آوریل و مه هم بیشتر گردشگران داخلی از این منطقه دیدن می نمایند و در نهایت از ماه های ژوئن تا اوت، بارش باران های شدید موسمی، گوا را عمدتا خالی از گردشگر می نماید.

منبع: الی گشت
انتشار: 28 آبان 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: nicepatogh.ir شناسه مطلب: 487

به "چند و چون سفر به گوا، جیره ای در هند(بخش اول)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چند و چون سفر به گوا، جیره ای در هند(بخش اول)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید