وعده مقامات چینی درباره افزایش سرعت واکسیناسیون کرونا پس از 40 روز

به گزارش مجله نایس پاتوق، مقامات چینی از افزایش سرعت واکسیناسیون مردم این کشور پس از یک ماه خبر دادند.

وعده مقامات چینی درباره افزایش سرعت واکسیناسیون کرونا پس از 40 روز

با ما همراه باشید و با تور چین ارزان از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، یکی از مقامات بهداشتی چین به رسانه رسمی این کشور اعلام نموده هرچند ساکنان بعضی مناطق چین پیروز به دریافت دوز دوم واکسن کرونا نشده اند اما این شرایط با افزایش سرعت فراوری واکسن در ژوئن (اواسط خرداد ماه) بهبود قابل توجهی خواهد یافت.

سرعت تزریق واکسن در یک هفته منتهی به دوشنبه 3.3 میلیون دوز اعلام شده است که در مقایسه با هفته منتهی به 12 آوریل که 4.2 میلیون دوز بود کاهش یافته است.

ژانگ ژونگ وی، مدیر تیم هماهنگ کننده پروژه های فراوری واکسن در مصاحبه با گلوبال تایم گفت: درحال حاضر تامین واکسن داخلی به نسبت در تنگنا قرار گرفته اما از ماه می، بخصوص بعد از ماه ژوئن شرایط به شکل قابل توجهی بهبود خواهد یافت.

تا امروز (چهارشنبه) چین بیش از 200 میلیون دوز واکسن به افراد حاضر در این کشور تزریق نموده و بعد از آمریکا دومین کشوری است که بیشترین تعداد تزریق واکسن کرونا را در اختیار دارد. با اینحال این کشور برنامه ریزی نموده تا تابستان 40 درصد از جمعیت خود را واکسینه کند.

شهرهای بزرگی مانند پکن و شانگهای درحال واکسیناسیون گسترده مردم، ازجمله شهروندان خارجی هستند. پکن به عنوان پایتخت چین تا به امروز بیش از نیمی از جمعیت 21.5 میلیون نفری خود را واکسینه نموده است.

در ماه جاری میلادی ژنگ اظهار داشت که چین احتمالا 3 میلیارد دوز واکسن تا سرانجام سال فراوری نموده و بدین ترتیب در نیمه دوم سال به اهداف مورد نظر خود دست خواهد یافت.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 21 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 21 اردیبهشت 1400 گردآورنده: nicepatogh.ir شناسه مطلب: 1570

به "وعده مقامات چینی درباره افزایش سرعت واکسیناسیون کرونا پس از 40 روز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وعده مقامات چینی درباره افزایش سرعت واکسیناسیون کرونا پس از 40 روز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید