وسواس مطالعاتی چیست و چگونه درمان می گردد؟

به گزارش مجله نایس پاتوق، یک مشاور مطالعاتی گفت: وسواس مطالعاتی آفتی است که در میان کنکوری ها وجود دارد و این وسواس در میان دختران بیشتر مشاهده می گردد.

وسواس مطالعاتی چیست و چگونه درمان می گردد؟

علیرضا آذری مشاور مطالعاتی و کنکور در گفت وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی خبرنگاران، با اشاره به وسواس مطالعاتی در میان کنکوری ها اظهار کرد: وسواس مطالعاتی یکی از آفت های مطالعاتی است که در میان کنکوری ها وجود دارد و البته این وسواس فکری در میان دختران بیشتر مشاهده می گردد.

او اضافه نمود: وسواس مطالعاتی و کند خوانی مشابه هم هستند که سرعت مطالعاتی افراد را به شدت کاهش می دهد، افراد کنکوری باید همانطور که پیش از کنکور درس می خوانند، درس بخوانند تا زمان کافی داشته باشند.

آذری با اشاره به اینکه تعداد زیادی از کنکوری ها ترس از شکست دارند، گفت: افراد تا ترس از شکست را کنار نگذارند، نمی توانند با وسواس مطالعاتی مقابله نمایند؛ تعدد منابع نیز یکی از موانع شکست در کنکور است. خواندن یک منبع به شکل صحیح می تواند شما را به هدفتان نزدیک تر کند.

این کارشناس توضیح داد: در لحظه ای که وسواس مانع کار شما می گردد و شما را به یاد مطلب خاصی می اندازد، سعی کنید مطالب و نکات عمده بحث را به یاد آورده و با این فکر که مطالب عمده تر شانس بیشتری برای سوال شدن دارند باعث دور شدن وسواس شوید.

او اعلام کرد: 50 درصد زمان کنکوری ها باید صرف تست زدن گردد و مابقی زمان به مطالعه اختصاص یابد. هیچ شناگری با خواندن کتاب یادگیری شنا کردن، شناگر نمی گردد، تست زدن و پیروز شدن در کنکور نیز به همین شکل است.

آذری گفت: تکرار زیاد مطالب در فواصل زمانی کوتاه کوچکترین کمکی به حافظه شما نخواهد کرد، بلکه باعث آشفتگی فکر، گرفتن انرژی و تزریق یاس و ناامیدی خواهد شد. تکرار های بی وقت مانند مسکنی هستند که بدون یافتن منشا درد باعث تسکین آن می شوند و اوضاع را وخیم تر خواهند کرد.

بیشتر بخوانید

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 16 آذر 1400 بروزرسانی: 16 آذر 1400 گردآورنده: nicepatogh.ir شناسه مطلب: 1852

به "وسواس مطالعاتی چیست و چگونه درمان می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وسواس مطالعاتی چیست و چگونه درمان می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید