هندبال قهرمانی جوانان دختر آسیا، شرایط پیچیده تیم ها برای جهانی شدن

به گزارش مجله نایس پاتوق، با شکست تیم هندبال قزاقستان مقابل هند در چارچوب مسابقات قهرمانی جوانان دختر آسیا، شرایط تیم ها برای جهانی شدن بسیار پیچیده شد.

هندبال قهرمانی جوانان دختر آسیا، شرایط پیچیده تیم ها برای جهانی شدن

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرنگاران از آلماتی، شانزدهمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی جوانان آسیا در بخش دختران از 16 اسفند ماه در آلماتی قزاقستان شروع شد و تا 23 اسفند ماه ادامه دارد. دو تیم برتر این رقابت ها جواز حضور در رقابت های هندبال قهرمانی دنیا 2022 به میزبانی اسلوونی را کسب می نمایند.

در هفتمین روز این مسابقات، عصر روز گذشته قزاقستان و هند برابر هم به میدان رفتند که هندوستان پیروز شد میزبان را شکست دهد. با این نتیجه شرایط در جدول مسابقات پیچیده شد.

در حال حاضر ایران(3بازی)، قزاقستان(3بازی)، هند (3بازی) و ازبکستان(2بازی) هر کدام یک شکست دارند و به عنوان مدعی ظاهر شدند. با این شرایط، شرایط تیم ها در رده بندی و کسب سهمیه پیچیده شده است و معین نیست در صورت تساوی امتیازی بین تیم ها، جدول رده بندی بر چه اساسی اعلام خواهد شد.

آزاده گیلانی، سرپرست تیم ملی هندبال جوانان کشورمان شب گذشته نحوه رد ه بندی تیم ها را از صالح آشور، نماینده کنفدراسیون هندبال آسیا پیگیری کرد. آشور نیز مطرح نمود هنوز چیزی معین نیست و باید منتظر تصمیم کنفدراسیون آسیا بود.

طبق روال مسابقات گذشته در آسیا، در صورت تساوی امتیازی، نتیجه بازی رو در روی دو تیم هم امتیاز اهمیت دارد. در شرایطی که بیش از دو تیم هم امتیاز باشند نیز تفاضل گل، تنها در بازی های همان تیم های هم امتیاز ملاک خواهد بود.

اگر ایران, ازبکستان را شکست دهد و قزاقستان هم تنها همین یک باخت را داشته باشد، ایران، هند و قزاقستان هم امتیاز خواهند بود. در این صورت اگر قرار باشد طبق همین فرایند جدول چیده گردد، تفاضل گل هند برابر ایران و قزاقستان 3+ خواهد بود، تفاضل گل ایران در برابر هند و قزاقستان 1- و تفاضال گل قزاقستان در برابر ایران و هند 2- است. در این شرایط هند اول و ایران دوم خواهد شد و سهمیه دنیای به این دو تیم خواهد رسید.

حالا باید دید در دیدارهای به جامانده چه نتایجی رقم خواهد خورد چرا که همچنان دو روز از مسابقات به جای مانده است و به غیر از آن اولین موضوع فزونی ایران برابر ازبکستان به منظور ماندن در جمع تیم های مدعی کسب سهمیه دنیای است. در ادامه هم باید منتظر تصمیم کنفدراسیون هندبال آسیا برای نحوه قرار گرفتن تیم ها در جدول بود.

نتایج کامل تیم ها تا خاتمه روز هفتم مسابقات به توضیح زیر است:

قزاقستان 28- 20 تایلند

هند 32- 31 ازبکستان

ایران 24- 30 قزاقستان

ازبکستان 30- 23 تایلند

ایران 28- 21 تایلند

هند 29- 21 قزاقستان

برنامه مسابقات در ادامه به توضیح زیر است:

یک شنبه، 22 اسفند:

ازبکستان ـ ایران، ساعت 12:30

دوشنبه، 23 اسفند ماه:

هند ـ تایلند، ساعت 12:30

ازبکستان ـ قزاقستان، ساعت 14:30

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 16 خرداد 1401 بروزرسانی: 16 خرداد 1401 گردآورنده: nicepatogh.ir شناسه مطلب: 2024

به "هندبال قهرمانی جوانان دختر آسیا، شرایط پیچیده تیم ها برای جهانی شدن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هندبال قهرمانی جوانان دختر آسیا، شرایط پیچیده تیم ها برای جهانی شدن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید