همه اراضی کشاورزی قم مجهز به آبیاری نوین می گردد

به گزارش مجله نایس پاتوق، به گزارش خبرنگاران، محمدرضا طلایی غروب شنبه در مراسم تجلیل از مقام مهندسین و تبیین نقش علوم و دانش مهندسی کشاورزی که در سالن امام جواد(ع) استانداری قم برگزار گردید با اشاره به کمبود منابع و محدودیت های آبی در استان قم گفت: 46 صدم درصد اراضی کشاورزی کشور در استان قم واقع شده است ولی با این وجود تولیدات این استان 2 درصد از میانگین کشوری بالاتر است

همه اراضی کشاورزی قم مجهز به آبیاری نوین می گردد

وی با بیان اینکه کل مساحت اراضی قابل کشت در استان قم 105 هزار و 730 هکتار است، گفت: ما توانستیم با کم ترین منابع موجود تولیدات بخش های کشاورزی در استان را به 745 هزار تن در سال افزایش دهیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم اضافه کرد: قم از استان های پایلوت کشور در زمینه تغییر الگوی کشت است و در این زمینه به طور مطلوبی ورود پیدا نموده است.

وی با بیان اینکه قم در سال گذشته نخستین استانی بود که با بهره گیری از اعتبارات ترویجی توانست از آموزش در بخش های مختلف کشاورزی استفاده کند، گفت: اکنون این طرح به عنوان الگو در دیگر استان های کشور در حال انجام است.

ایجاد نخستین شهرک گلخانه ای در قم

طلایی با تقدیر از فعالیت خوب کارشناسان و مهندسان نظام مهندسی کشاورزی و منایع طبیعی استان قم گفت: سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی در استان صندلی خوبی را یافته و کارشناسان این مجموعه برای ارتقای بخش کشاورزی عملکرد خوبی داشتند.

وی اضافه کرد: با بهره گیری از کارشناسان این مجموعه توانستیم نخستین شهرک گلخانه کشور را ایجاد کنیم و در حال حاضر در استان قم 2 شهرک گلخانه ای ایجاد شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم اعلام کرد: با توجه به شرایط کم آبی استان قم در بحث تغییر سیستم آبیاری عملکرد خوبی داشتیم و اکنون در 200 هکتار از اراضی کشاورزی استان با توجه به اعتبارات اختصاص یافته سیستم آبیاری نوین را اجرا کردیم

وی اضافه کرد: به جرئت می توان گفت که تا 4 سال آینده همه اراضی کشاورزی این استان مجهز به آبیاری نوین خواهد شد.

طلایی گفت: با توجه به این که وظیفه دولت فراهم کردن امنیت غذایی برای مردم است باید در درجه نخست امنیت افرادی که در این زمینه فعالیت دارند را فراهم کرد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 28 خرداد 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: nicepatogh.ir شناسه مطلب: 162

به "همه اراضی کشاورزی قم مجهز به آبیاری نوین می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همه اراضی کشاورزی قم مجهز به آبیاری نوین می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید