هشدار درباره شرایط وخیم پناهندگان در مرز مقدونیه-یونان

به گزارش مجله نایس پاتوق، یکی از مقامات بلند پایه سازمان پزشکان بدون مرز درباره اوضاع وخیم و بحرانی پناهندگان به ویژه بچه ها و خطر مرگ آنها در اردوگاه پناهندگان ایدومنی واقع در مرز بین یونان و مقدونیه هشدار داد.

هشدار درباره شرایط وخیم پناهندگان در مرز مقدونیه-یونان

سفر با تور یونان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید و شهرهای سانتورینی، آتن و میکونوس را ببینید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، نشریه بیلد در گزارشی به اوضاع بحرانی پناهندگان در مرزهای بین مقدونیه و یونان پرداخته و نوشت: شرایط در اردوگاه پناهندگان ایدومنی واقع در مرز بین یونان و مقدونیه بحرانی است. بسیاری از مهاجران این منطقه را به سمت جنوب ترک می نمایند. در مجموع حدود 800 پناهنده به دلیل شرایط بد اردوگاه پناهندگان ایدومنی این اردوگاه را ترک می نمایند. پناهجویان سوار بر اتوبوس هایی می شوند که با 25 یورو به ازای هر نفر آن ها را به آتن می برد.

هزاران نفر از پناهندگان نیز همچنان در شرایط نامطلوب و اکثرا در چادرهای مسافرتی و زیر آسمان باز صبر می نمایند. بر اساس گزارش های منتشر شده در صبح آدینه همچنان بیش از 12 هزار پناهنده در اردوگاه ایدومنی بودند. بیش از نیمی از آن ها زنان و بچه ها هستند.

روز های گذشته در شمال یونان مرتبا باران شدیدی می بارد. این شرایط بد آب و هوایی اردوگاه پناهندگان ایدومنی را غرق در گل و لای نموده است. شرایط پناهندگان بخصوص بچه ها بحرانی و وخیم است. بیماری ها رو به گسترش است.

مهاجران در چنین شرایطی قرار گرفته اند چرا که جهت بالکان به سمت غرب اروپا بسته شده است و (بر اساس تصمیمات مقامات کشورهای اروپایی در جهت بالکان) تنها افراد با ویزا و مدارک معتبر می توانند از این جهت عبور نمایند.

کارکنان سازمان پزشکان بدون مرز به این مسئله اشاره می نمایند که بخصوص بچه ها پناهنده با توجه به وخامت اوضاع به دلیل باران، گل و لای و سرما در معرض خطر قرار دارند.

فلورین وست فال از کارکنان بلند پایه سازمان پزشکان بدون مرز در مصاحبه با روزنامه آلمانی راینیشن پست گفت: در بین پناهندگان زنان حامله و مادران با بچه های کم سن و سال و چند روزه دیده می شوند. بعید نیست که این نوزادان با توجه به اوضاع این اردوگاه در معرض خطر مرگ قرار گیرند. شرایط هرگز تا این اندازه بد نبوده است. مهاجران در این اردوگاه اطلاع رسانی می شوند که جهت بالکان قطعا بسته است.

منبع: تسنیم
انتشار: 12 خرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: nicepatogh.ir شناسه مطلب: 921

به "هشدار درباره شرایط وخیم پناهندگان در مرز مقدونیه-یونان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار درباره شرایط وخیم پناهندگان در مرز مقدونیه-یونان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید