فوت وفن آمادگی برای سفرهای طولانی با قطار

به گزارش مجله نایس پاتوق، سفرهای طولانی مدت با قطار می تواند برای هر کسی خسته کننده باشد اما با رعایت چند نکته می توان از سفری راحت و بی دردسر لذت برد.

فوت وفن آمادگی برای سفرهای طولانی با قطار

وقتی قصد دارید فاصله زیادی را با قطار برای رسیدن به مقصد مورد نظر بپیمایید حتماً بُعد مسافت شما را خسته خواهد نمود؛ مخصوصاً اگر جای کمی برای کشیدن پاهای خود و دراز کردن آنها داشته باشید. در طی سال های اخیر، سفر با قطار به میزان قابل توجهی افزایش داشته است و بیشتر مردم در صورت امکان سفر با قطار را به دیگر وسایل نقلیه ترجیح می دهند. اگر در حال برنامه ریزی برای سفر با قطار هستید، به شما توصیه می کنیم که نکات زیر را حتماً مد نظر داشته باشید.

بالش مسافرتی بردارید

افراد زیادی از قطار استفاده می نمایند و ممکن است شما با کسانی که اصلاً نمی شناسید در یک کوپه باشید. در این حالت، احتمالاً نمی خواهید روی شانه فرد غریبه ای که کنارتان نشسته است چرت بزنید. بالش های مسافرتی به شما یاری می نماید که سر جایتان ثابت بنشینید و نشسته چرت بزنید تا کمتر برای دیگران مزاحمت ایجاد کنید.

مراقب سارقان باشید

اگر با قطار در کشورهای خارجی سفر می کنید، حتماً متعلقات و لوازم خود را از گزند سارقان در امان نگه دارید. وقتی که سفر می کنید و در طول جهت چرت می زنید، بهتر است خیالتان راحت باشد. بدون شک دلتان نمی خواهد که بلیت، پول و مدارک شخصی شما به یغما برود.

مقداری غذا بردارید

خیلی ها از غذاهای قطار خوششان نمی آید. اگر شما هم از آن دسته افراد هستید که غذاهای قطار که اغلب بی مزه و گران هستند، به مذاقتان خوش نمی آید، با خودتان مقداری غذا بردارید تا وقتی حس گرسنگی سرتاپای شما را فرا می گیرد مجبور به خرید این غذاهای نامطبوع نشوید. البته، اگر در ساک و چمدان خود به میزان کافی جا ندارید، می توانید نوشیدنی را از بوفه قطار خریداری کنید.

کوپه دربست بگیرید

اگر سفر شما با قطار شبانه است یا بیش از 10 ساعت طول می کشد، برای راحتی بیشتر، حتماً با قطارهایی که جایگاه تختخوابشو دارند سفر کنید یا به همراه دوستان خود یک کوپه را دربست در اختیار بگیرید. در این حالت باید بهای جایگاه های خالی را نیز بپردازید.

هر چقدر که سفر به مقصد دلخواهتان مهم است، راحتی در طول جهت نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است. تنها در صورتی که با قطارهای لوکس سفر کنید راحتی شما صد در صد تضمین شده است. در غیر این صورت راحتی در زمان سفر با قطارهای معمولی چیزی است که به سختی به دست خواهید آورد. با پرداخت بهای بیشتر و رزرو یک کوپه دربست می توانید سفر طولانی با قطار را قابل تحمل تر کنید.

اسباب تفریح همراه خود داشته باشید

اگر در کوله بار خود اسباب تفریح نداشته باشید، مسافرت طولانی مدت می تواند کسل نماینده باشد. ما به شما توصیه می کنیم که چند کتاب با خودتان بردارید یا چند سریال تلویزیونی در تلفن همراه خود ذخیره کنید. اگر می خواهید بخوابید، آهنگ های ملایم که خواب را به چشمانتان می آورند را دانلود کنید تا در زمانی که احتیاج به استراحت دارید پخش کنید و با هدفون به آنها گوش دهید. در این صورت، صدای قطار هم کمتر عذابتان خواهد داد.

منبع: فوت و فن / iol.co.za
انتشار: 20 مرداد 1401 بروزرسانی: 20 مرداد 1401 گردآورنده: nicepatogh.ir شناسه مطلب: 2085

به "فوت وفن آمادگی برای سفرهای طولانی با قطار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فوت وفن آمادگی برای سفرهای طولانی با قطار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید