طرح جدا سازی کاخ صفی آباد مازندران اجرایی می گردد

به گزارش مجله نایس پاتوق، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران گفت: طرح جداسازی ساختمان کاخ صفی آباد از مجموعه اصلی، پس از تأیید با نظارت اداره کل استان، شروع خواهد شد.

طرح جدا سازی کاخ صفی آباد مازندران اجرایی می گردد

به گزارش خبرنگاران و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران، سیف الله فرزانه روز دوشنبه اول اردیبهشت 99 با اعلام این خبر گفت: بر اساس تفاهم نامه و با حضور وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و همچنین وزیر اطلاعات، در تاریخ 30 بهمن 98، بنای کاخ صفی آباد شهرستان بهشهر به شماره ثبت 58 در راستای اجرای طرح های بازسازی و بهره برداری موزه ای به وزارت میراث فرهنگی واگذار شد.

او با اشاره به پیگیری های مستمر استاندار و حضور وزرای میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، اقتصاد و امور دارایی و همچنین راه و شهرسازی در سفر دی ماه سال 98 به مازندران گفت: پس از تأیید طرح، از سوی کارشناسان میراث فرهنگی، جداسازی محوطه کاخ صفی آباد باهمت شهرداری بهشهر و با نظارت این اداره کل، شروع خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران گفت: همچنین طرح بازسازی این مجموعه، همزمان با جداسازی محوطه آماده خواهد شد. و پس از تأمین اعتبار لازم که مقدمات آن از سوی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی صورت پذیرفته، بازسازی این مجموعه ارزشمند شروع خواهد شد.

اوبا اشاره به وجود آثار تاریخی و پیش ازتاریخ در شرق استان مازندران، گفت: امیدواریم باهمت تمام دستگاه های متولی، رونق و جهش خوبی در حوزه گردشگری در این منطقه را ببینیم.

منبع: میراث آریا
انتشار: 28 خرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: nicepatogh.ir شناسه مطلب: 953

به "طرح جدا سازی کاخ صفی آباد مازندران اجرایی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرح جدا سازی کاخ صفی آباد مازندران اجرایی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید