شومینه دیواری، المانی جذاب در خانه های امروزی

به گزارش مجله نایس پاتوق، یکی از فاکتورهایی که می تواند در زیبایی خانه نقش بسزایی داشته باشد، شومینه می باشد. امروزه تنوع این المان به قدری زیاد شده است که امکان استفاده از آن را در انواع سبک های طراحی فراهم نموده است. شومینه های دیواری در انواع مختلف وجود داشته و هرکدام ویژگی های خاص خود را دارند. در ادامه به بیان جزئیات بیش تر در این زمینه خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

شومینه دیواری، المانی جذاب در خانه های امروزی

جهت دریافت خدمات پتینه کاری سقف با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

شومینه دیواری، نقطه کانونی خانه

شومینه دیواری یکی از فاکتورهای تزئینی در هر خانه ای به شمار می رود. این المان همان گونه که از نامش پیداست بر روی دیوار نصب می گردد. از این رو می توان گفت فضای اتاق را اشغال نمی نماید. این ویژگی آن را به نمونه ای مناسب برای تزئین خانه های کوچک نیز تبدیل نموده است.

اگر به دنبال ایجاد یک نقطه کانونی در اتاق نشیمن هستید، این المان می تواند گزینه ای منحصربفرد و متفاوت باشد. شاید در گذشته از شومینه ها بیش تر به عنوان وسیله ای برای گرم کردن خانه استفاده می شد، اما امروزه جنبه تزئینی آن نیز تا میزان زیادی در نظر گرفته می گردد.

شومینه های دیواری انواع مختلفی دارند که از جمله می توان به نمونه های برقی، گازی و حتی هیزمی اشاره نمود. آن چه که در به کارگیری این فاکتور تزئینی حائز اهمیت می باشد، رعایت کلیه موارد ایمنی می باشد.

انواع شومینه دیواری

همان گونه که در بالا گفته شد، این المان انواع مختلفی دارد که از جمله می توان به نمونه های برقی ، گازی و هیزمی اشاره نمود. در ادامه به بیان جزئیات بیش تر در خصوص هریک خواهیم پرداخت.

شومینه دیوار برقی

همان گونه که از نام آن پیداست، این گونه شومینه ها برای سوخت مصرفی خود از انرژی برق استفاده می نمایند. این گونه شومینه ها هیچ گونه گاز سمی مانند دی اکسید کربن فراوری نمی نمایند و از این رو در نصب و تعبیه آن ها احتیاج به استفاده از دودکش نیست.

شعله های شومینه دیواری برقی، واقعی نیست و شما تنها نمایی از شعله را می بینید. دز طراحی این مدل از لامپ های ال ای دی استفاده می گردد. خاموش و روشن شدن و کم و زیاد کردن این مدل با استفاده از کنترل و از راه دور نیز امکان پذیر می باشد.

آن چه که باعث زیبایی این المان می گردد، ترکیب شعله و شیشه می باشد. در ساخت این گونه شومینه ها از شیشه های نشکن که در مقابل حرارت مقاوم هستند، استفاده می گردد. روش نصب این المان به دو شکل رو کار و توکار می باشد.

شومینه دیواری گازی

این گونه شومینه ها همان گونه که از نامش پیداست، از گاز برای سوخت مصرفی خود استفاده می نمایند. برخلاف انواع نمونه های برقی که در بالا به آن ها اشاره شد، برای نصب این مدل احتیاج به نصب دودکش می باشد. امکان طراحی این مدل در شکل های مختلف وجود داشته و می توان از آن در سبک های مختلف دکوراسیون داخلی استفاده کرد. از آن جایی که مصرف سوخت این گونه شومینه ها گاز می باشد و امکان نشت آن وجود دارد حتما باید از ترموکوپل برای آن استفاده گردد. برای نصب این مدل نیز می توان از دو روش توکار و روکار استفاده کرد.

شومینه دیواری هیزمی

این مدل نمونه ای از قدیمی ترین انواع شومینه هایی است که در گذشته مورد استفاده قرار می گرفته است. سوخت این مدل با استفاده از چوب بوده و امروزه به دلیل فراوری دود کم تر مورد استفاده قرار می گیرد و نمونه های مدرن جایگزین آن شده است. گرمایش این گونه شومینه ها نسبت به نمونه های دیگر کم تر بوده و به طور کلی می توان گفت، تنها مزیت آن ها حس نوستالژی است که این گونه شومینه ها ایجاد می نمایند. شومینه های هیزمی بیش تر در محیط های هم چون باغ و ویلاها مورد استفاده قرار می گیرند.

شومینه دیواری در طراحی دکوراسیون داخلی

همان گونه که در بالا نیز اشاره شد، شومینه دیواری می تواند گزینه ای مناسب برای طراحی دکوراسیون داخلی در نظر گرفته گردد. برای مثال اگر در حال طراحی خانه ای مدرن هستید، این المان می تواند در زیبایی هرچه بیش تر یاری کند. شومینه های دیواری در طرح های مختلف قابل دسترسی بوده و می تواند سلایق مختلف را جوابگو باشد.

قرار گیری این المان در نقطه کانونی و استفاده از یک طراحی زیبا در اطراف آن می تواند نمایی متفاوت در خانه ایجاد کند. اهالی فن ما در ادامه ایده هایی برای استفاده از این المان در طراحی دکوراسیون داخلی برای شما فراهم نموده اند. در ادامه با ما همراه باشید.

شومینه دیواری شیشه ای دو طرفه

از مزایای استفاده از این مدل می توان به تزئین هم زمان دو اتاق اشاره نمود. بنابراین می توان گفت با این کار با یک تیر دو نشان می زنیم. این مدل نه تنها به صورت هم زمان باعث زیبایی دو قسمت می گردد، بلکه می توان از گرمای مطبوع آن در هر دو قسمت نیز استفاده کرد.

تنوع رنگی قاب این گونه شومینه ها امکان استفاده از آن ها را در انواع سبک های دکوراسیون داخلی و مطابق با سایر رنگ های به کار رفته فراهم می نماید.

شومینه های دیواری بلند افقی

اگر به دنبال ایجاد نمایی متفاوت در دکوراسیون خانه خود هستید، این مدل می تواند گزینه ای مناسب برای انتخاب باشد. اگر چه شومینه های دیواری در شکل ها، اندازه و رنگ های متفاوت وجود دارند، اما یکی از مدرن ترین انواع آن نمونه های عریض می باشد. طول و عرض این نمونه باید متناسب با اندازه دیوار تعیین گردد.

استفاده از قاب متالیک دور شومینه

یکی از مزایای استفاده از قاب متالیک در اطراف شومینه های دیواری، به روز و شیک بودن همیشگی آن ها می باشد. از این رو این امکان وجود دارد که سال ها بدون نگرانی از قدیمی شدن آن در دیزاین منزل از آن بهره ببرید. ازدیگر مزایای استفاده از رنگ متالیک، می توان به هماهنگی آن با سایر رنگ ها نیز اشاره نمود.

شومینه دیواری در ابعاد کوچک

شاید زمانی که اسم شومینه به گوش شما می رسد، به این موضوع فکر کنید که حتما باید فضای وسیعی را به آن اختصاص دهید. اما به واقع این چنین نیست و می توان با اختصاص دادن فضایی کوچک به این المان نیز از زیبایی آن بهره برد.

برای مثال اگر به دنبال طراحی یک شومینه در خانه هستید، اما برای انجام این کار هزینه کافی ندارید، می توانید به ساخت نمونه کوچکی از این المان فکر کنید. برای طراحی یک شومینه کوچک می توانید از گوشه های اتاق بهره ببرید.

شومینه دیواری عمودی بلند

این مدل نمونه ای از شومینه های مدرن و زیبا می باشد که می توان از آن در دیزاین خانه استفاده کرد. این نمونه نیز مانند نمونه های عریض نمایی زیبا و منحصر ایجاد نموده و می تواند گزینه ای مناسب برای دیوارهای بلند در نظر گرفته گردد.

هزینه نصب شومینه دیواری

هزینه نصب این المان با توجه به فاکتورهای مختلف می تواند متفاوت باشد. برای مثال از جمله عوامل تاثیرگذار می توان به مواردی هم چون برقی با گازی بودن آن، اندازه شومینه، نوع طراحی، متریال به کار رفته در ساخت شومینه و احتیاج یا عدم احتیاج آن به زیرسازی اشاره نمود.

نصب شومینه دیواری

برای نصب این المان احتیاج به استفاده از مهارت یک متخصص می باشد. در صورتی که انجام این کار احتیاج به زیرسازی نداشته باشد، فرآیند زمان گیری نبوده و در مدت کوتاهی می توان نسبت به انجام این کار اقدام کرد.

قبل از اقدام به نصب نیز بهتر است از طراحی و هماهنگی آن با سبک دکوراسیون داخلی اطمینان حاصل کنید. هم چنین توجه داشته باشید که استفاده از نمونه های برقی و گازی متحمل هزینه هایی در مصرف انرژی می باشد و در طولانی مدت می تواند هزینه بر باشد. بنابراین قبل از انجام این کار حتمابا یک متخصص مشورت نمایید.

منبع: ساختمانچی
انتشار: 30 مرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: nicepatogh.ir شناسه مطلب: 1046

به "شومینه دیواری، المانی جذاب در خانه های امروزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شومینه دیواری، المانی جذاب در خانه های امروزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید