سکوت شورای شهر ابرکوه درباره تخریب بافت تاریخی، میراث پیگیر شد

به گزارش مجله نایس پاتوق، به گزارش خبرنگاران، با گذشت چند ماه از انتشار گزارش خبرنگاران با عنوان از سرگیری تخریب بافت تاریخی ابرکوه/ ادامه تخریب در روزهای آینده که بازتاب گسترده ای در استان و کشور داشت، شورای اسلامی شهر ابرکوه تا به امروز هیچ عکس العملی در این زمینه نشان نداده است.

سکوت شورای شهر ابرکوه درباره تخریب بافت تاریخی، میراث پیگیر شد

چند روز بعد از انتشار این گزارش، بازتاب آن به سرعت در ابرکوه احساس شد به نحوی که میراث فرهنگی به موضوع ورود پیدا کرد.

به دنبال این تخریب، اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ابرکوه اقدام به شکایت از هیئت امنای حسینیه ای که این تخریب را بدون مجوز انجام داده بود، کرد ضمن اینکه از تخریب خانه دیگری در یک محله دیگر نیز شکایت انجام شد.

گزارش خبرنگاران همچنین پاسخگویی شهردار ابرکوه به خبرنگاران را نیز به دنبال داشت و حسین حاتمی مطرح نمود که هیچ مجوزی برای این کار صادر نشده است.

فرماندار و دادستان دادگاه های عمومی و انقلاب ابرکوه نیز از اقدام انجام شده در تخریب بافت قدیمی ابرکوه اظهار تأسف کردند و از ارجاع پرونده به دستگاه قضایی خبر دادند.

با وجود این بازتاب های گسترده، آنچه از شورای اسلامی شهر ابرکوه انتظار می رفت انجام نشد و این شورا که همیشه اعضای آن به طور مکرر از افتخار ابرکوه به دلیل اینکه این شهر به عنوان شهر نمونه گردشگری کشور شناخته شده بود، سخن می گفتند، این مرتبه سکوت اختیار کرد.

اما به دنبال درج این گزارش تخریب هایی که گفته می شد قرار است در محله های دیگر و بدون مجوز انجام گردد، متوقف شد و بزرگ ترین هیئت مذهبی ابرکوه نیز برای این کار مجوزهای لازم را اخذ کرد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 27 فروردین 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: nicepatogh.ir شناسه مطلب: 817

به "سکوت شورای شهر ابرکوه درباره تخریب بافت تاریخی، میراث پیگیر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سکوت شورای شهر ابرکوه درباره تخریب بافت تاریخی، میراث پیگیر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید