سقوط هواپیما در کلمبیا؛ بچه ها مفقود شده در جنگل های آمازون پس از یک ماه زنده هستند!

به گزارش مجله نایس پاتوق، مقامات کلمبیایی روز دوشنبه 29 مه (8 خرداد) اعلام کردند چهار کودکی که پس از سقوط هواپیمای حامل آن ها به مدت یک ماه در جنگل های آمازون مفقود شده بودند، زنده هستند.

سقوط هواپیما در کلمبیا؛ بچه ها مفقود شده در جنگل های آمازون پس از یک ماه زنده هستند!

به گزارش یورونیوز، حدود یک ماه پیش در ساعات اولیه روز اول ماه مه، یک هواپیمای سبک از نوع سِسنا 206 با هفت سرنشین در مسیر بین استان آمازوناس و استان گواویار کلمبیا در حال پرواز بود به علت نقص فنی در موتور در استان کاکوتا سقوط کرد.

پس از آن با شروع عملیات جستجوی گسترده و با شرکت بیش از یکصد سرباز کلمبیایی، پایان لاشه هواپیما دو هفته پس از ناپدید شدن آن در جنگل های آمازون پیدا شد. با این حال در شرایطی که اجساد 3 سرنشین بزرگسال در محل سقوط هواپیما به دست آمد، اما اثری از چهار کودک بومی که به ترتیب 13 ساله، 9 ساله، 4 ساله و بعلاوه یک نوزاد 11 ماهه هستند نبود.

از آن موقع عملیات نجات برای یافتن این بچه ها شدت یافت و 200 تن شامل نظامیان و افراد بومی جنگل را زیر و رو کردند تا نشانی از این بچه ها بیابند. در نتیجه این جستجو ها نشانه هایی از زنده بودن این بچه ها شامل چند ردپا، یک میوه نیم خورده، یک سرپناه موقت ساده که از چوب و شاخه درست شده بود، یک جفت کفش ورزشی و یک پوشک کشف شده است.

ژنرال پدرو سانچز در این باره گفت: بر اساس شواهد ما به این نتیجه رسیده ایم که بچه ها زنده هستند. اگر آن ها مرده بودند، مطمئناً پیدا کردن آن ها آسان بود، زیرا بی حرکت شده بودند و سگ های مواد یاب ما را به محل آن ها هدایت می کردند.

عملیات جستجو در اطراف لاشه هواپیما مساحتی به وسعت تقریبی 323 کیلومتر مربع را شامل می گردد که سه برابر مساحت پاریس است. این ژنرال ارتش گفته عجیب است که بچه ها با وجود انداختن بیش از 10 هزار اعلامیه و بسته نجات که حاوی آب و غذا است و به آن ها می گوند چه کار باید بکنند، متوقف نمی شوند.

بالگرد های ارتش که به محل اعزام شده اند پیغام ضبط شده ای از مادربزرگ این بچه ها را به گویش محلی پخش نموده اند که در آن از بچه ها خواسته می گردد هر کجا هستند در جای خود باقی بمانند.

آقای سانچز تخمین زده است که واحدهایش در فاصله 100 متری یا کمتر از بچه ها هستند، با این حال باران، پوشش گیاهی و زمین باتلاقی عملیات جستجو را سخت نموده است.

پدربزرگ این بچه ها، که متعلق به یکی از جوامع بومی کلمبیا به نام ئویی تو تو است، می گوید خواهر بزرگتر قوی و باهوش است و اطمینان دارد که توانسته برادران و خواهران خود را که به جنگل عادت دارند به مکان امنی منتقل کند.

پیشتر در روز 17 مه گوستاوو پترو رئیس جمهور کلمبیا در توییتی اعلام نموده بود که رئیس جمهوری کلمبیا در پیغامی توییتری گفت: پس از جستجوی سخت و سخت به وسیله ارتش، چهار کودک را که پس از سقوط هواپیما در بخش گواویره ناپدید شده بودند، زنده پیدا کردیم. این مایه خوشحالی برای کشور است..

اما خوشحالی شهروندان کلمبیا از این خبر دیری نپایید چرا که آقای پترو این توییت خود را پاک کرد و گفت که خبر پیدا شدن این بچه ها تایید نشده است.

این در حالی است که نشر شایعات مختلف درباره سرنوشت این بچه ها ادامه دارد. پیشتر یک گزارش حاکی از آن بود که این بچه ها سوار بر قایقی در رودخانه آپاپوریس به مقصد روستای کاچیپورو دیده شده اند، با این وجود وقتی قایق به روستا رسید بچه ها سوار قایق نبودند.

منبع: فرارو
انتشار: 11 خرداد 1402 بروزرسانی: 11 خرداد 1402 گردآورنده: nicepatogh.ir شناسه مطلب: 2219

به "سقوط هواپیما در کلمبیا؛ بچه ها مفقود شده در جنگل های آمازون پس از یک ماه زنده هستند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سقوط هواپیما در کلمبیا؛ بچه ها مفقود شده در جنگل های آمازون پس از یک ماه زنده هستند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید