سال 2018 جوانان دختر آسیا در ویتنام به میدان می روند

به گزارش مجله نایس پاتوق، نوزدهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی جوانان زیر 19 سال آسیا به میزبانی هانوی پایتخت ویتنام برگزار می گردد.

سال 2018 جوانان دختر آسیا در ویتنام به میدان می روند

با ما همراه باشید تا با بهترین تور ویتنام سفر کنید.

به گزارش خبرنگاران و به نقل از روابط عمومی فدراسیون والیبال، کنفدراسیون والیبال آسیا (AVC) میزبانی نوزدهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی جوانان دختر زیر 19 سال آسیا را به کشور ویتنام واگذار کرد.

بر این اساس این مسابقات از 20 تا 27 خردادماه سال 97 به مدت هشت روز در هانوی پایتخت ویتنام پیگیری خواهد شد.

هجدهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی جوانان زیر 19 سال دختر آسیا از دوم تا دهم مردادماه سال 1395 به میزبانی تایلند برگزار گردید و تیم های چین، ژاپن و تایلند رتبه های اول تا سوم را به دست آوردند.

ویتنام میزبان این دوره از رقابت ها در دوره قبل رتبه چهارمی را کسب کرد و در این دوره از رقابت ها فرصت جبران شکست در دیدار نهایی و کسب رتبه بهتر را خواهد داشت.

مسابقات والیبال قهرمانی جوانان دختر زیر 19 سال آسیا از سال 1980 شروع شده است و چین با 12 قهرمانی، سه نایب قهرمانی و دو نشان برنز، پرافتخارترین کشور این رقابت هاست.

قهرمانی چین از سال 1992 شروع شده است و غیر از سال 2008 که ژاپن قهرمان شد، این تیم به صورت متوالی قهرمانی خود را حفظ نموده است.

کشورهای ژاپن (5 طلا، هشت نقره و سه برنز) و کره جنوبی (یک طلا، چهار نقره و هشت برنز) در رتبه های دوم و سوم این داده آماری قرار دارند.

تیم ملی والیبال جوانان دختر ایران در سال 2018 پنجمین حضور خود در رقابت های قهرمانی آسیا را تجربه می نماید و در دوره قبل از کشور تایلند به صندلی نهمی دست یافت.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 29 آبان 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: nicepatogh.ir شناسه مطلب: 490

به "سال 2018 جوانان دختر آسیا در ویتنام به میدان می روند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سال 2018 جوانان دختر آسیا در ویتنام به میدان می روند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید