سازمان فضایی اروپا عید فطر را تبریک گفت

به گزارش مجله نایس پاتوق، به گزارش خبرنگاران به نقل سازمان فضایی اروپا، سازمان فضایی اروپا با انتشار تصویری از هلال ماه در حساب کاربری اینستاگرام خود عید فطر را به مسلمانان تبریک گفت.

سازمان فضایی اروپا عید فطر را تبریک گفت

این سازمان درباره این تصویر نوشت: مارس اکسپرس از فاصله 8 میلیون کیلومتری زمین، تصویری از هلال ماه و زمین را ثبت نموده است. با این عکس عید فطر را به مسلمانان تبریک می گوئیم.

مارس اکسپرس یک مأموریت فضایی است که توسط سازمان فضایی اروپا به مریخ ارسال شده است.

مأموریت مارس اکسپرس برای کاوش سیارهٔ مریخ انجام می گردد و در حقیقت نخستین مأموریت سیاره ای این سازمان به حساب می آید. مأموریت مارس اکسپرس به مطالعه مدار داخلی، زیر سطحی، سطح و اتمسفر و محیط زیست سیاره مریخ اختصاص یافته است.

مارس اکسپرس شامل دو بخش مدار گرد مارس اکسپرس و دیگری کاوشگر بی گل 2 است. بی گل 2 نیز در حقیقت با هدف انجام پژوهش های دگر زیست شناسی و ژئوشیمی طراحی شده است. اگر چه این کاوشگر در قرارگیری و تکمیل برنامه پس از فرود خود بر سطح مریخ پیروز نبود، اما مدارگرد آن همچنان با پیروزیت به انجام اندازه گیری های علمی از اوایل سال 2004 ادامه می دهد که دربرگیرنده تصویربرداری با وضوح بالا و نقشه برداری های کانی شناسی از سطح مریخ، صدا-رادار گرافی ساختار زیر سطحی تا عمق پرمافروست، معین دقیق ترکیب و گردش جوّی و آنالیز چگونگی تعامل جو با محیط میان سیاره ای است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 8 مرداد 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: nicepatogh.ir شناسه مطلب: 221

به "سازمان فضایی اروپا عید فطر را تبریک گفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سازمان فضایی اروپا عید فطر را تبریک گفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید