داورزنی علاقه ای به پیشکسوتان ندارد، عظیمی فاقد تخصص است

به گزارش مجله نایس پاتوق، حمید حق بین در گفت و گو با خبرنگاران، درباره اتفاقات و حواشی اتفاق افتاده در رقابت های لیگ برتر والیبال گفت: اصل مهم، عدم مدیریت است. یعنی در تمام باشگاه ها و حتی فدراسیون مدیریت در کار نمی گنجد. قانون، قاعده و مقررات باید یک جا بگنجد، متاسفانه ما از رئیس فدراسیون تا مسئول مستقیم قانون را پیاده نمی کنیم.

داورزنی علاقه ای به پیشکسوتان ندارد، عظیمی فاقد تخصص است

* داورزنی علاقه ای به استفاده از پیشکسوتان ندارد

پیشکسوت والیبال ایران تاکید نمود: رئیس کمیته رویدادها و مسابقات، کمیته داوران، کمیته آموزش مربیان، رئیس و دبیر فدراسیون همه مکمل یکدیگر هستند و باید مدیریت در همه جا حکمفرما باشد. علت اینکه شاهد چنین اتفاقاتی هستیم و یک بازیکن به خود اجازه می دهد به گوش دیگری سیلی بزند، یک مربی فیلم دوربین را پاک می نماید و بازیکن دیگر با داور درگیر می گردد همه اینها به این دلیل است که قانون اعمال نمی گردد. داور نباید اجازه دهد بازیکن به او نزدیک گردد و الفاظ رکیک به کار ببرد.

وی تاکید نمود: حتی مربیان کنار زمین چرا باید به یکدیگر تندی نمایند. اینها همه به دلیل عدم مدیریت مسابقات است. ناظر بازی باید درایت داشته باشد. اگر من به عنوان ناظر باعث شوم که داورم پرخاشگری کند دیگر از بازیکنان و مربیان چه انتظاری می توان داشت. داورزنی علاقه ای ندارد پیشکسوتان را دور یکدیگر جمع کند، نظرات آنها را جویا گردد، تصمیم گیری کند و سپس یک برنامه درست را اعمال کند. باید راس فدراسیون این را بخواهد.

* عظیمی تخصصی در والیبال ندارد

حق بین در پاسخ به این سوال که گفته می گردد شما تا زمانی که عظیمی رئیس کمیته رویدادها و مسابقات است به عنوان ناظر حاضر نخواهید شد صحت دارد؟ گفت: با هیچ شخصی مشکل ندارم، من یک بچه مسلمان هستم، خانواده دارم، فرزندانم تحصیل نموده هستند و در همین اجتماع زندگی می کنم. 43 سال در والیبال مملکت زحمت کشیدم تا امروز اینگونه داورزنی به راحتی با من برخورد کند. عظیمی در والیبال تخصصی ندارد و نمی تواند تصمیم گیری کند که چه کسی در مسابقه ناظر باشد یا نباشد. اگر از وجود پیشکسوتان در کنار خود استفاده نمایند حتماً بازی ها به خوبی اداره خواهند شد. بله این را گفته ام تا زمانی که عظیمی در کمیته رویدادها و مسابقات حضور دارد من حضور نخواهم داشت چرا که به من بی احترامی و توهین می گردد.

* عظیمی یک شبه تصمیم می گیرد

پیشکسوت والیبال ایران گفت: 43 سال در والیبال بودم، 30 سال قضاوت داشتم و حدود 12 سال نیز به عنوان ناظر فعالیت می کنم اما عظیمی یک شبه تصمیم می گیرد X یا Y در بازی نظارت کند. اگر منِ نوعی در مسندی بودم و زمانی که انصاری تصمیم به قطع ناگهانی بازی سیرجان و خاتم می گرفت هیچ گاه این کار را انجام نمی دادم چرا که طبق قانون یک مسابقه نمی تواند در حین انجام قطع گردد تنها شرط لغو بازی در زمانی که در حین انجام است نقض قانون می باشد، شرایط اقتصادی نمی تواند عاملی برای لغو یک مسابقه آن هم زمانی که در حال اجرا است باشد. اگر ناظر متبحر بود هیچ گاه چنین اتفاقی رخ نمی داد.

وی در ادامه تاکید نمود: یک ناظر باید داور بین المللی بازنشسته باشد تا اشراف کاملی به قوانین داشته باشد. ناظران همه قابل احترام هستند و صندلی خاص خود را دارند و اینگونه نیست که یک ناظر بتواند سرمربی تیم ملی گردد چرا که تخصص مربیگری ندارد و تخصص او در داوری و ناظری می باشد.

* مگر می گردد آرا متفاوت باشد؟

حق بین در خصوص رای صادر شده در خصوص سال افزون و یلی نیز گفت: مگر می گردد دو بازیکن که در یک ملاقات به داور با رفتاری مشابه پرخاشگری نموده اند با رای متفاوت روبرو شوند؟ سال افزون دو جلسه تعلیقی به همراه 20 میلیون جریمه و پوریا یلی دو جلسه محکومیت قطعی به همراه 30 میلیون جریمه نقدی. مگر می گردد؟ هر دو مشابه یکدیگر رفتار نموده اند. شدت محکومیت باید بیشتر می بود و باید برخورد بیشتر می شد اما تعادل بر هم خورده است. در این زمینه اظهار نظری نمی کنم و کمیته انضباطی باید نظر دهد.

وی در انتها گفت: برای همه آرزوی موفقیت دارم امیدوارم همه عاری از کرونا باشند تا بتوانیم یک بار دیگر در کنار هم حضور داشته و یکدیگر را در آغوش بگیریم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 3 فروردین 1400 بروزرسانی: 3 فروردین 1400 گردآورنده: nicepatogh.ir شناسه مطلب: 1479

به "داورزنی علاقه ای به پیشکسوتان ندارد، عظیمی فاقد تخصص است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "داورزنی علاقه ای به پیشکسوتان ندارد، عظیمی فاقد تخصص است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید